Sunday 6 March 2016

SET HAMIL SHAKLEE ;LOYA TIADA, KEKAL BERTENAGA SEPANJANG KEHAMILAN

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SELAMAT SEJAHTERA

ALHAMDULILLAH..Saat yang ditunggu-tunggu bakal tiba. Mempunyai 'sesuatu' yang bakal menghuni rahim dalam tempoh sembilan bulan merupakan saat yang ditunggu-tunggu bagi setiap wanita berkahwin. Namun, kebahagiaan itu mungkin akan terobek dengan pelbagai masalah kesihatan atau alahan yang bakal ditempuhi seperti loya, muntah, pening kepala, tidak bertenaga dan lemah di sepanjang kehamlan. Benar, itu juga kan menjadi memori indah buat ibu yang hamil. Di sini saya kongsikan sedikit tentang bagaimana set hamil Shaklee atau set mengandung Shaklee membantu ibu hamil dalam menempuhi saat-saaat bahagia dengan lebih ceria dan bertenaga.

set hamil shaklee


Pentingnya prenatal vitamin kepada ibu

 mengandung:

Ibu mengandung digalakkan untuk mengambil prenatal vitamin kerana :-

 dapat mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil
- mengurangkan kelahiran pramatang & kekurangan berat ketika lahir
- membantu ibu kekal sihat dan memberi kekuatan kepada ibu sepanjang tempoh kehamilan.
- mengurangkan risiko kekurangan nutrisi bagi ibu yang mengalami loya, muntah dan tak selera makan di awal kehamilan.Apapun mengambil makanan berkhasiat dan seimbang adalah perkara utama. Bukan telan vitamin pastu makan makanan rapu sepanjang 9 bulan kehamilan ya.


Antara suplemen vitamin penting bagi ibu 


mengandung :


Set Mengandung Shaklee
wanita hamil perlu mengambil vitamin juga

Iron - utk pembentukan sel darah merah yang bawa oksigen ke seluruh badan. *makanan seperti ikan, daging merah dan hati mengurangkan penyerapan iron dalam tubuh, begitu juga kalsium seprti susu, keju dan produk tenusu lainnya. Ambil suplemen iron sejam sebelum atau 2 jam selepas jika makan makanan tersebut.

Folic Acid - utk perkembangan fizikal dan saraf bayi di awal kehamilan. Folic acid boleh diamalkan dari sebelum mengandung lagi.

Kalsium - untuk kesihatan tulang, gigi dan gusi ibu. Ibu mengandung cenderung untuk sakit pinggang dan kejang kaki jika kekurangan kalsium. Ibu mengandung perlukan 1000mg kalsium sehari.

Omega 3 - penting untuk perkembangan otak, sistem saraf dan penglihatan yang baik. Ikan adalah sumber omega terbaik, terutamanya ikan salmon. Tapi hati2, ada ikan yang diracuni merkuri akibat pencemaran laut.



JOM TENGOK SEKEJAP, APA KATA IBU INI TENTANG KEHAMILAN YANG PERNAH DITEMPUHINYA...



Vitamin Shaklee Untuk Ibu

 Mengandung :

set hamil shaklee

1) Vitalea - 
  • Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
  • Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

Juga mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral penting yg disarankan oleh RDA.
Vitalea
VITALEA DALAM SET HAMIL SHAKLEE
2)B Complex - 
lengkap dengan 8 keluarga B termasuk folic acid. Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.


b complex dalam set hamil shaklee

3) Ostematrix - 

kaplet kalsium dengan magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Suplemen kalsium perlu datang dgn pakej lengkap tersebut untuk mengelakkan endapan sesetengah mineral. *magnesium dalam Ostematrix juga membantu melembutkan najis, jadi mengurangkan risiko sembelit pada ibu hamil.

  • Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium.
  • Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh.
  • Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
  • Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
  • Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.
  • Set Mengandung Shaklee
    ostematrik dalam set hamil shaklee

    4) Omega Guard -

     sumber omega 3 terbaik dari minyak ikan tulen. Mula pada trimester ke 2 (bulan ke 4 kehamilan)

  • DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak.
  • DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
  • Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.
  • Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.
  • Image result for omega guard shaklee
    omega guard dalam set hamil shaklee

    5) Vitamin C

    Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.
    • Membantu Penyerapan iron – kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap badan ( badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin C sendiri tau)
    • Set Mengandung Shaklee
      vitamin c dalam set hamil shaklee

    6) ESP-
    • Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu.Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
    • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
    • ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.
    esp dalam set hamil shaklee


    _testimoni set hamil shaklee:


    Apa Kata Ibu-Ibu Hamil Yang Telah Mengambil Set Mengandung Shaklee?

    Mari kita baca testimoni ibu-ibu hamil yang telah mengambil Set Mengandung Shaklee.









      pengambilan nutrisi yang secukupnya semasa kehamilan boleh membantu :


      • Ibu-ibu kekal sihat & bertenaga sepanjang kehamilan
      • Anak yang bakal dilahirkan sihat & cerdas
      • Mencegah daripada terkena kuning atau jaundis


      ITU KATA MEREKA..ITU PILIHAN MEREKA..
      APA KATA ANDA..APA PULA PILIHAN ANDA?

      hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


      AYUADYANI

      sms@whatsapp@telegram 0147375771
      FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

      FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
      INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

      #KONGSI KEBAIKAN


      #SEBAR KEBAHAGIAAN

      ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

      PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                             
      "INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

      #shakleeMalaysia
      #shakleeBrunei
      #shakleeSingapore
      #vivix
      ________________________________________________________________

       Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

      *rujukan : drzubaidi.com

      No comments:

      Post a Comment

      PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

      https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU