Wednesday 19 November 2014

TIPS TINGKATKAN KESUBURAN SUAMI ISTERI - USAHA,DOA,TAWAKKAL

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA




TIADA satu pun pasangan suami isteri yang telah berkahwin tidak mengimpikan untuk mendapat cahaya mata. Namun, kita hanya mampu berdoa, berusaha dan bertawakkal. Disini saya nak kongsikan beberapa tips meningkatkan kesuburan suami isteri sebelum saya bercerita tentang set kesuburan shaklee.



TIPS MENIGKATKAN KESUBURAN:

1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi.

2. Jumpa doktor anda. Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan membuat lawatan doktor. Masalah cyst, endometriosis atau fibroid adalah penyakit yang kerap dikaitkan dengan sukar hamil

3. Dapatkan berat badan yang ideal. Sekiranya anda mempunyai berat badan yang terlalu besar atau terlalu kurus, ia mungkin boleh memberikan masaalah kepada kesuburan anda.

4. Ketahui waktu subur anda. Hari subur anda cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meninggikan peluang untuk hamil.

5. Tingkatkan kesuburan suami. Pastikan kesihatan reproduksi suami pada takat optimal dengan mempraktis cara hidup sihat termasuk makanan seimbang dan berat badan optimal, bersenam, tidak merokok dan elak dari sebarang minuman keras.

6. Mengambil multivitamin. Adalah disarankan kepada semua wanita yang merancang untuk hamil mengambil vitamin harian termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan untuk mengambil supplemen zinc untuk meningkatkan pengeluaran sperma.

7. Bersenam secara rutin . Bersenam adalah cara untuk anda sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan semasa bersalin.

8. Mengambil makanan yang seimbang. Mengawal pengambilan makanan amat penting terutama apabila anda mengalami masalah ovulasi dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil.

9. Kurangkan tekanan. Life is stressful, memang tak logik kalau tiada tekanan dalam hidup ni. Walaubagaimanapun terlalu tertekan dikaitkan pula dengan masalah 

10. Berdoa kepada ALLAH. Berusaha dan bertawakal lah :



haaaa..yang no 10 ni penting tau..tak usaha, mana nak dapatkan...salah satu usaha ialah dengan mengambil makanan tambahan yang boleh meningkatkan kesuburan.



Dr.Hamid Arshat sendiri mencadangkan multivitamin dan supplement tambahan dalam usaha untuk hamil :)


Jadi pada yang masih mencuba untuk hamil boleh lah mencuba produk ini. Kita sebagai manusia haruslah berusaha kan? JOM KITA TENGOK, APE YANG SHAKLEE BOLEH BANTU ANDA..


Set kesuburan Wanita 

1. GLA complex 

Membantu badan wanita untuk menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang berfungsi memberi ruang untuk sperma untuk terus hidup di dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. Ia juga mengatur kitaran haid bagi memudahkan wanita mengetahui waktu ovulasi (subur) sekaligus meningkatkan lagi peluang untuk hamil. 

2. Alfalfa Complex

Membantu dalam hal-hal kewanitaan. Membantu mengurangkan keputihan sekaligus merapatkan vagina.

 3. B complex 

Mengandungi asid folik yang amat diperlukan bagi wanita yang merancang untk hamil. Asid folik di awal kehamilan amat penting utnuk mengelakkan bayi dari mengalami spina bifida (sumbing tulang belakang). 

4. ESP (Energizing Soy Protein)

Membantu untuk membaiki dan membentuk tisu rahim. Selain itu ESP juga membantu penghasilan sel ovum dan sel sperma yang berkualiti sekaligus meningkatkan kesuburan dan peluang untuk hamil. Set kesuburan

 Set kesuburan Lelaki

 1. Vitamin E Complex

 Lebih dikenali sebagai “VITAMIN CINTA”.  Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai tenaga yang lebih dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengamalkan vitamin E. Manakala bagi wanita pula, pengambilan vitamin E sekurang-kurangnya selama 3 bulan akan membantu meningkatkan “sexual desires” dan menikmati hubungan cinta dengan lebih baik. Antioksidan yang seimbang dalam  vitamin E menghalang penghasilan radikal bebas akibat stress. Nitrik oksida pula membantu melancarkan peredaran darah pada alat sulit lelaki dan membantu ereksi dengan lebih baik. Oleh itu,vitamin E amat membantu kaum lelaki yang mengalami tekanan kerja dan masalah kesihatan.

2. Zinc Complex 

Membantu dalam pembangunan organ-organ seks dan menguatkan sperma. Hal ini menghasilkan sperma lebih kuat dan berkualiti.

 3. Coq health Shaklee

 Untuk kesuburan lelaki yang mempunyai masalah kualiti sperma. Terdapat kajian yang menunjukkan lelaki yang mengambil CoQ10 selama 6 bulan didapati kualiti air mani dan kuantiti sperma didapati bertambah. Didapati juga kuantiti sperma yang aktif juga bertambah di dalam lelaki yang mengamalkan CoQ10. Coqhealth Shaklee mempunyai fungsi antioksidan. Coq Health juga bertindak membekalkan tenaga kepada sperma. Keadaan ini meningkatkan pergerakan sperma. Sperma yang aktif meningkatkan kebarangkalian untuk bersenyawa dengan ovum. 

bacaan lanjut di sini

ANDA WAJIB DAPATKAN SET KESUBURAN ANDA HARI INI. KALAU NAK TENGOK SET KESUBURAN YANG LEBIH SESUAI MENGIKUT BAJET ANDA, DISINI


#KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

NAK DAPAT KAN SET KESUBURAN DENGAN HARGA AHLI?KLIK DI SINI.


BOLEH JUGA HUBUNGI KAMI UNTUK SEBARANG PERTANYAAN DAN KHIDMAT RUNDINGAN EKSLUSIF SECARA PERCUMA.
P/S: JADUAL MAKAN DISEDIAKAN UNTUK PELANGGAN KAMI




"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"


PENGEDAR SHAKLEE BANDAR COUNTRY HOMES, BANDAR TASIK PUTERI, RAWANG, SERI GOMBAK, BATU CAVES,SELAYANG, KOTA BHARU,KELANTAN.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU