Wednesday 12 November 2014

BELAJAR SEPANJANG HAYAT: APA ITU WEBINAR?

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

BELAJAR SEPANJANG HAYAT.. DARI KECIL,SAMPAI LAH NYAWA KITA DI AMBIL..

Hadits “Kewajiban Mencari Ilmu”
طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيْضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ وَمُسْلِمَةٍ
Artinya : ”Mencari ilmu itu adalah wajib bagi setiap muslim laki-laki maupun muslim perempuan”. (HR. Ibnu Abdil Barr)

 Hadits “Menginginkan Kebahagiaan Dunia-Akhirat Harus Wajib dengan Ilmu”
مَنْ أَرَا دَالدُّنْيَا فَعَلَيْهِ بِا لْعِلْمِ، وَمَنْ أَرَادَالْاآخِرَةَ فَعَلَيْهِ بِالْعِلْمِ، وَمَنْ أَرَادَهُمَا فَعَلَيْهِ بِالْعِلْمِ
Artinya : ”Barang siapa yang menghendaki kehidupan dunia maka wajib baginya memiliki ilmu, dan barang siapa yang menghendaki kehidupan Akherat, maka wajib baginya memiliki ilmu, dan barang siapa menghendaki keduanya maka wajib baginya memiliki ilmu”. (HR. Turmudzi)

Hadits “Keutamaan Mencari Ilmu”
مَنْ خَرَجَ فِى طَلَبُ الْعِلْمِ فَهُوَ فِى سَبِيْلِ اللهِ حَتَّى يَرْجِعَ
Artinya : ”Barang siapa yang keluar untuk mencari ilmu maka ia berada di jalan Allah hingga ia pulang”. (HR. Turmudzi)

Hadits “Kewajiban dan Keutamaan Menuntut Ilmu”
مَنْ سَلَكَ طَرِيْقًا يَلْتَمِسُ فِيْهِ عِلْمًا سَهَّلَ اللهُ بِهِ طَرِيْقًا إِلَى
الْجَنَّةِ
Artinya : ”Barang siapa yang menempuh jalan untuk mencari suatu ilmu. Niscaya Allah memudahkannya ke jalan menuju surga”. (HR. Turmudzi)

APAKAH MAKSUD WEBINAR?

Webinar adalah suatu seminar yang diadakan secara online melalui website yang direka khas. Oleh sebab itu ia dipanggil 'Webinar', gabungan 2 perkataan daripada Website & Seminar.

Seperti juga seminar-seminar biasa yang mungkin anda semua pernah hadiri, cuma kelebihan Webinar adalah anda tidak perlu bersusah payah untuk pergi ke tempat seminar yang jauh, tidak perlu menghabiskan masa diatas jalan raya untuk pergi ke tempat seminar. Dengan Webinar, anda cuma perlukan komputer, internet dan masa anda sahaja. Duduk dirumah sendiri dengan keselesaan sendiri. (kalau saya sambil main2 dgn anak/tengok anak buat homework/sambil2 menyusukan baby)hehehee

HAA bunyi cam menarik kan webinar nie..

Bersama SHAKLEE, saya mula kenal apa itu webinar, seronok tau, saya ade share pengalaman saya ber-webinar untuk pertama kali (di sini).

Hari ni saya nak kongsi tentang webinar yang sangat memberi kesan yang mendalam pada saya:
tarikh: 30 oktober 2014 (khamis)
masa: 10.00 p.m
Moderator: Saudari LYNA NOH
Tajuk: MENGAPA SAYA WAJIB KAYA

KAYA, Semua orang nak kaya, bila di tanya kenapa ingin kaya, ramai yang menjawab dengan pelbagai sebab..namun setelah mendengar webinar yang disampaikan, persepsi saya terhadap istilah kaya telah berubah. jika dulu saya ingin KAYA untuk diri sendiri dan keluarga sahaja, sekarang saya nak jadi KAYA untuk semua umat manusia. Jika dulu saya ingin KAYA untuk membina empayar saya, sekarang saya ingin menjadi KAYA untuk membina empayar kebahagiaan untuk semua orang.

Saya nak jadi KAYA, bukan setakat pada banyak nya harta, banyak nya duit, tapi saya juga nak jadi KAYA dengan budi bahasa, saya nak jadi JUTAWAN SOLEHAH, saya nak KAYA dunia dan KAYA akhirat.

ALLAHURABBI, webinar ini juga banyak menceritakan tentang kekayaan sahabat-sahabat nabi pada zaman dulu, dan mereka dapat membelanjakan seluruh harta kekayaan mereka pada jalan ISLAM. kenapa kita taknak kaya?sebab takut jadi lupa diri?kenapa takut lupa diri?bukankah itu berburuk sangka pada TUHAN? KENAPA tidak kita berdoa untuk menjadi jutawan yang solehah?

ALALHURABBI..BERMULA hari itu, saya bertekad untuk mengikuti setiap webinar yang dianjurkan oleh group kami.

Malam ni kami ada webinar lagi, tajuk seperti di bawah:
best kan..jom sama2 jadi supermom!


#KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR BAHAGIA


ANDA NAK JOIN TAK WEBINAR KAMI? MACAM2 ILMU DAPAT DI KONGSI..KALAU KAT LUAR, ANDA KENA BAYAR, TAPI DENGAN MENYERTAI TEAM KAMI, IT'S FREE..

KLIK DISINI UNTUK JOIN AHLI KAMI. TAMBAH ILMU, JANA PENDAPATAN

ATAU

HUBUNGI KAMI UNTUK SEBARANG PERTANYAAN:
PENGEDAR SHAKLEE BANDAR COUNTRY HOMES, BANDAR TASIK PUTERI, RAWANG, BATU CAVES, SELAYANG, GOMBAK, KOTA BHARU, KELANTAN

PENGEPOSAN SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU