Monday 24 November 2014

APA YANG KITA BUAT BILA KITA SEDIH GILER SAMPAI RASA DUNIA GELAP NAK MATI

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

LA TAHZAN! JANGAN SEDIH! Tapi, sedih ni kan anugerah ALLAH juga, so, kita memang takleh lari  dari perasaan sedih ni kan. Kadang2 benda kecik pun kita nak sedih. Sedih sebab anak,sedih sebab kawan-kawan, sedih sebab suami, sedih sebab adik beradik..macam2 laa kan..Pastu stress. hurm..takde kesudahan..(boleh baca tips hadapi stress kat sini)


Biasanya, bila kita sedih, kita akan perkara2 yang kita rasa boleh menghilangkan kesediha. setiap orang mempunyai cara yang tersendiri..Kadang-kadang, ade yang bertindak sehingga di luar batasan, ada juga yang membawa kerosakan kepada diri sendiri.

Dulu....masa tu belum matang kot..heheehee..kalau sedih, saya suka mandi sampai lebam..erk...camne tue..saya akan masuk bilik air, duduk nbawah shower then mandi sambil nangis..kihkihkih...control macho aaa konon..ye lah, nangis dalam shower, sape nak dengar kan..pastu saya ni plak kira kategori 'brutal', mmg tak ah kalo nak nangis depan2 kan..hehehe


tapi..itu dulu....kesedihan2 yang kita alami tu lah yang akan mematangkan kita..bukan bermakna tak boleh sedih, tapi jangan la bersedih sehingga kita lupa, ape yang terjadi dalam hidup kita ini, semuanya ada hikmah yang kita perlu cari. Allah itu adil baik, saksama,pemurah,penyayang...kasih sayang ALLAH tiada tandingan...Bila sedih yang berlebihan, seolah2 kita bersangka buruk dengan ALLAH, ASTAGHFIRULLAH..bila sedih, carilah ALLAH..selain dari solat,berzikir untuk tenangkan hati, membaca AL-Quran,kata2 motivasi juga boleh dijadikan pengubat duka lara..DOA PENGUBAT DUKA:



APA SAYA BUAT BILA SAYA SEDIH?

YANG PERTAMA..
Kembali pada yang MAHA ESA. solatlah..baca quran lah..zikir lah...(ikut cara masing2)

JANJI ALLAH ITU PASTI
YANG KE DUA:
Kalau saya sedih, saya suka share kata-kata hikmah dekat wall face book saya..hehe...kawan2 yang rapat tahu lah, bila wall saya penuh dengan kata2 motivasi tue, maknanya saya tengah sedih la..bukan ape, bila share, orang akan baca, secara tak langsung itu doakan..mana tau ade gak kawan2 lain yang baca pun tengah sedih.hehehe Jom layan kata2 hikmah di bawah ni. LAYAANNNNN
p/s:sebenarnya ada banyak lagiii, boleh search kat gugel je hehehe..









YANG KETIGA:
Jangan teruskan kesedihan, "switch' emosi ke arah positif. yang ni saya belajar masa saya dengar webinar hehehe..

YANG KE EMPAT:
Baca buku motivasi..ni antara buku kesayangan yang saya ada:


YANG KE LIMA:
Saya akan tulis or update blog..hehehe..(dulu suka tulis diari). Tapi, sejak jumpa team shaklee yang hebat ni, saya belajar buat blog sebab boleh share banyak benda dengan lebih ramai orang

YANG KE ENAM:
Saya share kebaikan produk shaklee banyak, biar dapat tolong orang banyak2. biar dapat bantu orang selesaikan masalah banyak2, supaya ALLAH bantu saya tunaikan an selesaikan hajat saya..kita bagi 1, ALLAH balas 10 kan..

ok... lega..sedih saya dah hilang.. =)

anda pula macam mana?apa yang anda buat bila anda sedih?cer kongsi kat sini =)


#kongsi kebaikan
#sebar kebahagiaan

"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"


PENGEDAR SHAKLEE BANDAR COUNTRY HOMES, BANDAR TASIK PUTERI, RAWANG, SERI GOMBAK, BATU CAVES, SELAYANG, KOTA BHARU, KELANTAN

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU