Saturday 1 November 2014

CATATAN PENGALAMAN (PENGALAMAN PERTAMA MENGIKUTI SEMINAR DALAM TALIAN)

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Orang selalu kata, pengalaman mendewasakan dan mematangkan fikiran. Dunia ini terlalu besar untuk kita 'explore' secara menyeluruh. Bahkan, setiap hari yang kita lalui itu memberi kita 1001 memori pahit maung semua ada. Tanpa berbuat apa-apa juga, kita akan dapat pengalaman..hehehe

TAPI, yang dikatakan pengalaman yang mendewasakan ialah apabila kita cuba untuk bertindak di lebih berani dari apa yang kita biasa lakukan.

TAKUT.. musuh utama yang perlu kita kikis dalam diri.. Kita adalah makhluk hebat yang TUHAN ciptakan..sejak dari bayi, kita cuba untuk beljar berjalan, tanpa mengerti erti takut, kita cuba berdiri dan melangkah, jatuh..bangkit lagi..jatuh..sakit..luka..kita tetap akan bangkit..betapa kentalnya semangat itu..namun, sayangnya, semangat itu seolah-olah semakin hari semakin pudar..alangkah indahnya jika semakinn hari semakin bersemangat kan..

Menyedari hakikat itu, saya mencuba sesuatu yang saya tak pernah bayangkan..tak ppernah saya fikir saya akan buat..

ya.. SAYA MENYERTAI SESI SEMINAR DALAM TALIAN (WEBINAR). Mungkin biasa bagi sesetengah orang, tapi bagi saya, ia satu pengalaman yang sangat berharga. Tak dapat saya bayangkan gimana rupanya ya webinar ni hehehe..macam jakun sikit..

tapi,.. semangat yang membara, saya buang rasa segan, bertanya pada yang pakar, Alhamdulillah, mendapat respon yang positif..haaa.. macam thrill kan..rupanya just download software, pastu connect je link yang di beri..kikikikiki

1st webinar saya berlangsung selama lebih kurang 2 jam..ape yang best nye, saya boleh belajar, menyalin nota, dalam masa yang sama saya dapat bermain dengan anak2.membantu anak membuat ulangkaji...

ohhh canggihnya dunia.. TERIMA KASIH TUHAN..memberikan kami ILHAM untuk mencipta. Kagum.. (dalam diam, bercita-cita nak jadi moderator lak) hehehe..

bukan setakat itu saja, saya dah jadi addict.. keesokan harinya saya sertai satu lagi webinar..hehehe.. senang je nak tambah ilmu ni kan..dunia di hujung jari..oooppp jangan lupa akhirat lak yea..terima kasih team OSF..nak tau OSF tu ape, kena contact la kiter..

anda pernah sertai webinar?nak tau tak webinar ape yang saya sertai? cer citer.cer citer..heheh...bole juga kalo nak bisik-bisik kat saya:


PEACE..... WASSALAM..

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU