Wednesday 28 October 2015

6 TIPS CEPATKAN BUKAAN RAHIM AGAR MUDAH BERSALIN

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SELAMAT SEJAHTERA

Penantian untuk melahirkan, merupakan saat-saat yang mendebarkan. Tak kiralah, buat kali pertama ataupun kali ke-10, perasaan itu tetap hadir. Mana tidaknya, menunggu masa bertemu mata dengan si kecil yang telah dibawa ke sana-sini selama 9 bulan, tidak sabar rasanya. Pun begitu, perasaan yang bercampur baur itu perlu ditangani dengan bijak. Tenangkan diri, banyakkan berzikir dan selawat. Di sini saya kongsikan beberapa panduan yang boleh di amalkan untuk cepatkan bukaan rahim agar mudah bersalin tanpa perlu di 'induce'. Insyaallah.



6 TIPS CEPATKAN BUKAAN RAHIM
1. Banyakkan berjalan


Ye, memang sakit. Tapi kalau kita duduk lagi lambat pintu rahim akan terbuka. Tiap kali cek, bacaan masih sama. Jadi banyakkan berjalan. Minta suami pimpinkan kalau takut terjatuh.
.
2. Jangan minum air selusuh terlalu awal


Biasanya bila nak bersalin, ramai yang sibuk cari air selusuh. Tahukah anda? Kalau minum air selusuh terlalu awal, anda akan mengalami sakit yang teramat sangat sebab baby dah sedia nak keluar. Tapi bukaan masih kecil. Banyak juga kes rahim pecah
sebab ibu dah meneran terlalu awal sebab tak tahan sakit akibat minum air selusuh. Oleh itu, elakkan minum air selusuh awal­ awal ye. Bila bukaan dah mencecah 6 cm dan anda dibawa masuk ke labor room, boleh minta kebenaran doktor untuk minum.


p/s: saya tak pernah minum selusuh, melainkan air bacaan yasin yang dibuat oleh suami sendiri. cubalah.
.
3. Doa Nabi Yunus dalam perut ikan nun


Jangan putus baca doa ni. Minta pertolongan dari Allah. Minta dipermudahkan urusan kita bersalin. Minta supaya kita dan bayi selamat. Insya Allah…Allah maha mendengar. Jangan lupa juga untuk banyakkan berzikir dan selawat ke atas nabi.



Image result for doa nabi yunus
.
4. Minta maaf dengan ibu bapa dan suami


Yang ni part paling syahdu. Dekat­dekat nak bersalin minta maaf dengan ibu bapa, lebih­lebih lagi suami. Minta dorang doakan supaya kita mudah bersalin. Minta dorang doakan agar kita dan baby selamat. Lagi bagus kalau kita minta maaf dengan semua
orang. Manalah tahu kot ditakdirkan kita syahid sewaktu melahirkan, at least kita dah sempat minta maaf.


p/s; Jangan lupa dengan kawan-kawan juga
.
5. Baring mengiring sebelah kiri


Bila dah penat berjalan, ketuk ketampi, dan jalan itik mesti kita nak berehat kan? Bila baring atas katil pastikan kita baring mengiring sebelah kiri. Bukan terlentang.
.
6. Banyakkan bersujud


Posisi bersujud akan membantu mempercepatkan bukaan jalan untuk kita bersalin. Ia juga boleh mengurangkan sakit bersalin yang kita alami. BOLEH AMALKAN DOA2 SERTA SURAH2 LAZIM JUGA.




Itulah dia 6 cara cepatkan bukaan rahim supaya mudah bersalin yang boleh anda amalkan. Saya doakan supaya anda melalui proses bersalin yang mudah tanpa sebarang komplikasi & semoga anda dan baby selamat.



APA YANG SHAKLEE BOLEH BANTU IBU-IBU DALAM

 MEMPERCEPATKAN BUKAAN RAHIM? PERNAH DENGAR SELUSUH SHAKLEE?

SET SELUSUH SHAKLEE boleh diambil sejak dari minggu ke 37 kehamilan. Apa yang ada dalam set selusuh shaklee?

1) OMEGA GUARD: Omega guard ni, selain baik untuk perkembangan otak janin, ia juga membantu dalam pengecutan dan pengembangan otot. Ini penting sewaktu meneran, di mana otot perlu bergerak dengan baik.



2) Alfalfa: membantu dalam melegakan sakit sendi dan belakang disamping membantu mengurangkan keesuan dan tekanan.



3) GLA complex: Membantu mengawal hormon dan dalam masa yang sama mengurangkan keradangan/kesakitan




INGIN MEMILIKI SET SELUSUH DARI SHAKLEE & MENGALAMI SENDIRI PENGALAMAN BERSALIN YANG BERBEZA? SILA KLIK DI SINI UNTUK DAPATKAN SET SELUSUH ANDA HARI INI:

hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI


sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU