Thursday 1 October 2015

5 TIPS ATASI SIFAT NEGATIF AGAR DIRI SENTIASA POSITIF

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Kita selalu dengar perkataan positif! Aura positif akan berada di sekeliling kita jika kita sentiasa berfikiran positif. Bila kita berfikiran positif, yang berlaku juga Insyaallah akan positif dan pengakhiranyya juga akan positif. Bagaimana pula untuk mengatasi sifat negatif? Jom tengok 5 tips atasi sifat negatif agar diri sentiasa positif

5 TIPS ATASI SIFAT NEGATIF:

1. Tanya pada diri anda dan jawablah sejujurnya. 

“Apakah faedah daripada sikap negatif aku ini?”

Kalau dapat senaraikan 5, so dah takde apa nak risau, dah tak payah buat apa2 dah.. TAHNIAH! 

2. Senaraikan kesan dan akibat sikap negatif yang ada pada diri. Ini bertujuan untuk menyedarkan minda kita bahawa sikap ini tidak berfaedah langsung. Selain itu, ia membuat minda kita ‘sakit’ dengan sikap ini.

3. Kekalkan momentum positif/rajin... Kalau tgh melakukan sesuatu dan ingin berhenti rehat, pastikan berhenti tu tak lama... Kekalkan momentum tersebut. Semakin lama berhenti atau berehat, semakin kurangnya semangat nak meneruskannya.

4. Membayangkan kesan positif yang anda perolehi kesan daripada sikap positif tu. Contohnya bayangkan dapat RM1000000 sales sebulan, dapat naik Master dgn income at least 50k... wahhh tak ke best tu. Dah tak payah makan kangkung dah.

5. Akhir sekali senaraikan mengapa kena buang sikap negatif. TAMPAL! Untuk berubah, manusia perlu mempunyai sebab. Jadi tuliskan sebab itu.


Doa elak sifat malas (negatif)


JOM SAMA-SAMA JADI POSITIF!! YANG PENTING CUNA UNTUK BUAT, BUKAN SEKADAR MEMBACA SAHAJA. BEST OF LUCK!



AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________

 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Kredit: our shaklee family group

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU