Posts

Showing posts from February, 2016

11 TAHUN MENGIDAP DIABETES, AKHIRNYA BEBAS DENGAN BANTUAN VIVIX

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAMM SEJAHTERA
APA perasaan anda bila emak yang telah mengidap diabetes selama 11 tahun dapat bebaskan diri dari belenggu DIABETES? rASA MACAM NAK PITAM KAN? ALHAMDULILLAH, sebagai seorang anak, inilah sahaja yang kita ampu buat untuk berbakti pada kedua bu-bapa kita. Bila ibubapa yang sudah meniti usia sihat, mereka akan dapat menjalankan ibadah dengan sempurna, InsyaAllah.

kan, si anak dah jatuh cinta dengan vivix ni....


Bagaimana vivix berfungsi??
>Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. 

>Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

>Memperbaiki t…

12 DIET / TABIAT PEMAKANAN YANG DAPAT MENENTANG KANSER

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
KANSER / BARAH bukan lagi perkara yang asing. Setiap hari ada sahaja kes baru yang melibatkan kanser dan angka ini semakin meningkat dari hari ke hari. Sebelum ini saya pernahbercerita tentang tanda-tanda awal kanser yang perlu diketahui agar dapat membuat pemeriksaan yang selanjutnya. Hari ini saya ingin berkongsi mengenai diet yang dapat menentang kanser yang saya baca dari buku KANSER yang ditulis oleh Dr. Bruce Miller D.D.S, C.NS.


Beberapa jenis makanan telahpun dikaitkan dengan penyebab kanser. Ia tidak menyebabkan kanser secara langsung, tetapi apabila pelbagai jenis kanser ditemui, makanan-makanan ini sering ditemui dalam diet mangsa mangsa kanser tersebut. Nyawa kita mungkin berada di mulut dan lidah kita!!.

AWAS!! HADKAN / SEKAT PENGAMBILAN BAHAN- BAHAN BERIKUT:

1. Elakkan atau kurangkan atau hadkan pengambilan daging merah. Anggapkan daging merah sebagai penambah hidangan, bukan hidangan utama.

2. Kulit ayam atau itik. Cari ayam kampung…

3 TIPS GAYA HIDUP SIHAT YANG PERLU DI AMALKAN SUPAYA ANDA TAK PERLU AMBIL SUPLEMEN

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Hari ini, terdapat banyak produk makanan tambahan atau suplemen yang dijual di pasaran. Dari yang dijual di tepi jalan hinggalah yang beraa di dalam gudang. Masing-masing rancak mempromosikan produk mereka yang pelbagai guna. Ada yang memang betul-betul mendapat kelulusan KKM dan tak kUrang juga yang hanya dicipta oleh 'pakar cap ayam'. Pilihan di tangan kita, buatlah penyelidikan dan kaji betul-betul mana produk yang diiktiraf, di jamin selamat, semula jadi dan berkesan. Bukan hanya beli kerana iklan yang menarik dan popular atau yang harga murah. Apa pun, persoalannya, SEJAUH MANAKAH KITA MEMERLUKAN SUPLEMEN????


mungkin kita selalu dengar orang luar tu cakap - “ala, aku ni rajin riadhah. dah cukup sihat dah. vitamin untuk orang lembik pondan je” atau
- “vitamin ni untuk orang yang suka makan fastfood je. aku ni jaga makan ikut piramid makanan tau. seimbang sangat. tak payah dah vitamin-vitamin ni” atau
- “haa, sakit? orang yang tak maka…

SET CIRIT BIRIT SHAKLEE BANTU LEGAKAN CIRIT BIRIT DENGAN CEPAT AGAR TIDAK PERLU TIDUR DI TANDAS

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Cirit-birit atau diarea bukanlah sejenis penyakit tetapi adalah gejala kepada penyakit-penyakit tertentu. Cirit-birit yang berlarutan tanpa rawatan, boleh menyebabkan pelbagai komplikasi lain yang lebih serius. Untuk mengetahui tentang apa itu cirit birit, punca, gejala dan rawatan, boleh baca di entry saya sebelum ini di sini. Di sini saya hanya ingin berkongsi tentang set birit shaklee yang boleh membantu anda melegakan cirit-birit.


SECARA UMUMNYA, BAGAIMANA SET INI BERFUNGSI?

Peppermint Ginger Plus ~ Mengandungi pudina yang mampu untuk melegakan otot perut dan kesan penenang. Ia juga mengandungi halia untuk melegakan ketidakselesaan perut dan usus. Peppermint juga boleh membantu melegakan sakit perut, membuang angin, melegakan muntah-muntah. 

Performance Drink ~ ia bertindak seperti air garam, mengurangkan dehidrasi. Membantu mengekalkan cecair dalam tubuh agar tidak berlaku dehidrasi yang teruk. Performance Drink ini memberikan kesegeran da…

5 MANFAAT ANGGUR MUSCADINE YANG TERDAPAT DALAM VIVIX MENYEBABKAN VIVIX BEGITU DIPERLUKAN PSAKIT KRONIK

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Umum mengetahui, salah satu ramuan utama yang terkandung dalam vivix shaklee ialah anggur terbesar dunia, iaitu anggur muscadine. Selain dari anggur muscadine, 3 ramuan lain yang utama dalam vivix ialah purple carrot, elderberry dan polyganum casdiatum. Kali ini saya hanya ingin fokus tentang kebaikan-kebaikan anggur muscadine sahaja. jom tengok...

ANGGUR MUSCADINE.
Anggur muscadine ialah satu satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. 
Ia juga mengandungi asid allergik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.
Selepas dilakukan kajiselidik tambahan, jenis anggur hebat yang paling mustajab ini dikenalpasti. Seterusnya, kumpulan ini, bersama dengan ahli sain…

KETAHUI PUNCA DAN CARA LEGAKAN CIRIT BIRIT DENGAN BERKESAN AGAR ANDA TIDAK PERLU TIDUR DI TANDAS

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Cirit-birit atau diarea bukanlah sejenis penyakit tetapi adalah gejala kepada penyakit-penyakit tertentu. Pesakit mengalami kekerapan dalam pergerakan usus dan terdapat kekerapan dalam najis berair. Cirit-birit biasanya akan terhenti selapas rawatan simptomatik diberi serta merta. Pada dewasa, keadaan ini tidaklah serius. Akan tetapi, pada kanak-kanak dan orang tua, jika pendehidratan tidak dirawat dengan segera, ia mungkin mengakibatkan maut. Apa itu cirit birit yang sebenarnya? Bagaimana cara untuk melegakan cirit birit?



APA ITU CIRIT BIRIT?
Menurut kamus wikipedia:  Diarea (Indonesia.= diare; Inggeris = diarrhea) ataupun cirit-birit merupakan keadaan di mana seseorang itu hilang kawalan keupayaan membuang najis secara normal menyebabkan ia sentiasa perlu membuang najis pada setiap masa. Pembuangan najis dilihat berlaku apabila najis yang dikeluarkan dari dubur yang pada kebiasaannya dalam bentuk pepejal menjadi lembut, berair atau sangat bera…