Posts

Showing posts from May, 2016

MENGAPA IBU HAMIL PERLU MENGAMBIL ZAT BESI SETIAP HARI?

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Zat besi (iron) merupakan salah satu nutrien yang penting sepanjang tempoh kehamilan. Pengambilan zat besi yang mencukupi semasa mengandung boleh mengurangkan risiko beberapa gejala penyakit, baik untuk ibu ataupun bayi dalam kandungan. Jom saya kongsikan, mengapa ibu hamil perlu mengambil zat besi dalam diet seharian, serta berapa pula jumlah zat besi yang diperlukan setiap hari.

pengambilan zat besi untuk ibu hamil
APA KEPENTINGAN ZAT BESI UNTUK IBU HAMIL DAN BAYI?
Secara umumnya, zat besi diperlukan oleh ibu hamil untuk: Mengekalkan fungsi kognitif yang normalMencegah kekurangan kebolehan bekerjaTempoh kehamilan yang lengkapMengelakkan anemia ketika hamil dan elak dari berlakunya tumpah darah ketika proses melahirkanKelebihan zat besi untuk bayi dalam kandungan: Memastikan perkembangan fetus yang baikMengelakkan berat badan yang rendah semasa lahirMenyokong perkembangan otak.BERAPA BANYAK ZAT BESI YANG IBU HAMIL PERLU AMBIL SETIAP HARI?
Berdasar…

PENGEDAR SHAKLEE RAWANG, SELAYANG DAN GOMBAK

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJATERA
Saya adalah konsultan @ pengedar Pro Shaklee daerah Rawang Selayang & Gombak. Percuma bagi pengahantaran dikawasan sekitarnya. Perkhidmatan pengeposan juga disediakan untuk seluruh negara.
Disini kami ada menawarkan supplement SHAKLEE seperti :-
.Set Kecantikkan,
. Set Kesuburan,
. Set Kehamilan,
. Set Penyusuan,
. Set Berpantang,
. Set Ekzema/Resdung/Asma,
. Set Kanak-kanak,
. Set Kurus,
. Set Tambah Berat,
. Set Kencing Manis,
. Set Darah Tinggi,
. Set Buasir,
. Set Migrain,
. Set Sendi/Tulang/Lutut,
. Set Jantung Sihat,
.Dan lain-lain lagi
.
Terdapat juga produk pembersihan wajah yang seshai untuk semua jenis kulit dan juga bagi anda yang memang mempunyai masalah kronik.
Produk cucian harian utk rumah, sesuai untuk semua memandangkan ia dibuat dari bahan semulajadi,
Produk Rumah sihat dan lain-lain…
.
Boleh hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi yang berterusan, jadual makan vitamin secara percuma.
ANTARA MAKLUM BALAS PELANGGAN YANG BERPUAS HATI DEN…

CARA NAK JANA PENDAPATAN ONLINE UNTUK BAYAR SEWA RUMAH DAN SEMUA BIL

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Semalam, saya di hubungi oleh seorang wanita yang juga seorang isteri dan ibu menyatakan hasrat untuk menjana pendapatan secara onlin dari rumah. Beliau meminta saya untuk menerangkan apa yang saya sedang lakukan dan apa lagi perniagaan yang saya jalankan selain Shaklee. Sudah tentu saya hanya setia dengan Shaklee. Bukan saya sahaja, malahan ramai lagi mereka diluar sana yang mendapat imbuhan yang lumayan dari Shaklee, bukan sahaja untuk membayar sewa rumah, tetapi juga bil-bil smasa yang lain, bayar kereta pun boleh tau.. Jangan terkejut jika ada di antara mereka yang boleh membayar kereta berharga 6 angka secara tunai, kerana imbuhan bulanan yang mereka dapat setiap bulan adalah ratusan ribu. Ya ini betul. Tak percaya? Ok, di sini saya selitkan video pengakuan seorang akak yang baru sahaja berjinak dengan Shaklee tapi dah dapat apa yang di impikan.

ha kan? Saya sendiri pada awalnya tidak menyangka yang Shaklee merupakan satu-satunya syarikat…

KENAPA PERLU PAKAI MAKEUP REMOVER NUTRIWHITE WALAUPUN TAK PAKAI MEKAP?

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Tajuk apa ni? Saya tak pakai makeup, tapi kena pakai makeup remover? Nak remove apa kalau dah Tak pakai makeup kan.. Haaa, ni lah nak bagitahu, saya dulu pun macam tu, pakai pencuci muka je, padahal tak pakai bedak atau foundation bagai, mascara? jauh sekali lah..hihi.. tapi…..

haaa  tapi apa? tapi..bla saya hadiri nutriwhite party, baru saya sedar, yang whitehead dan blackhead yang ada pada muka saya ni disebabkan oleh sisa-sisa kotoran daki akibat pencemaran yang berlaku, yang singgah di muka saya, seperti debu, habuk dan lain-lain. Hakikatnya, selama ini saya silap!

gandingan mantap, makeup remover dan foaming cleanser shaklee
selepas saya mengalami sendiri proses mencuci muka menggunakan 7 produk nutriwhiteShaklee, saya rasa sangat berbeza. Alkisahnya, saya dah 2 tahun tak buat facil di mana-mana pusat kecantikan, selepas serik tatkala kali terakhir berkunjung ke sana, selepas melahirkan anak ketiga, di mana selepas buat facial, muka saya di…

KENALI KANSER SERVIKS (BARAH PANGKAL RAHIM) SERTA SIAPA YANG BERISIKO

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Apa itu serviks? Serviks adalah pangkal rahim. Rahim merupakan bahagian dalam badan wanita di mana bayi membesar. Apa pula kanser serviks? Apa penyebab kanser serviks? Siapakah yang berisiko mengidap kanser serviks? Apakah pula gejala-gejalanya? Jom kita berkenalan dengan lebih lanjut dengan kanser serviks ni.

APAKAH ITU KANSER SERVIKS?
Kanser serviks atau Kanser pangkal rahim adalah keadaan apabila sel-sel di serviks bertindak secara tidak normal dan berkembang menjadi kanser.
APAKAH PENYEBAB KANSER SERVIKS?
Penyebab kanser serviks tidak diketahui tetapi faktor-faktor risiko untuk mendapat kanser serviks adalah seperti berikut: Jangkitan HUMAN PAPILLOMA VIRUS(HPV) melalui hubungan seks.ramai pasangan seksmemulakan hubungan seks sebelum usia 18 tahunmerokoksejarah jangkitan kelaminkanser serviks
SIAPAKAH YANG BERISIKO MENGIDAP KANSER SERVIKS?
Semua wanita yang pernah melakukan hubungan seks
faktor risiko kanser serviks
APAKAH GEJALA KANSER SERVIKS? Far…

20 MANFAAT ALFALFA (MEDICAGO SATIVA), SI RAJA TUMBUHAN YANG BUATKAN ANDA WAJIB MENGAMALKANNYA

Image
ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Hari ini nak share tentanng Alfalfa je. Bagi laluan sikit dekat si raja tumbuhan ni menaiki takhtanya hehehe.. Ye lah mana taknya, alfalfa ni memang semua tahu, sangat bermanfaat dan yang uniknya, Ia dipanggil raja segala tumbuhan sebab akarnya yang banyak, dan panjang, jadi, ia menyerap banyak nutrien dari tanah tau..SEBELUM KITA TENGOK APA 20 MANFAAT ALFALFA, Dalam entry sebelum ni, ada diceritakan tentang kelebihan atau manfaat alfalfa untuk wanita. Boleh dapatkan di sini.

opss, sempena promosi nya kan, saya upkan gambar promo terus, senang nak rujuk hihihi 20 manfaat alfalfa
20 MANFAAT ALFALFA SECARA UMUM: 1. Merawat gangguan pencernaan
2. Mengawal kolestrol dalam darah
3. Menghapuskan kolestrol buruk ‘LDL’ dari tubuh
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6. Mencegah edema – Pengumpulan air dalam badan
7. Mengurangkan simptom menopous
8. Merawat asthma dan lain-la…