Monday, 31 August 2015

5 PUNCA PERNIAGAAN GAGAL

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

9/10 dari sumber rezeki datangnya dari perniagaan, itu semua orang sedia maklum. Tapi ramai juga antara kita yang tidak tahu, 9/10 daripada mereka yang terlibat dalam perniagaan menemui kegagalan dan tersungkur di tengah jalan. Mengapa perkara ini nboleh berlaku? Jom kita tengok, apa 5 punca perniagaan gagal.



5PUNCA PERNIAGAAN GAGAL

1. NIAT TIDAK MURNI.

Niat adalah perkara paling asas untuk berjaya. Wang atau pendapatan yang banyak bukanlah perkara pertama yang harus dijadikan sebagai sasaran utama dalam perniagaan. Niatkan perniagaan sebagai jihad ekonomi. Letakkan matlamat perniagaa untuk menambah nilai hidup dan menyelesaikan masalah orang lain. Jadikan perniagaan sebagai sumber untuk kita lebih banyak memeberi dan, Insyaallah kita akan lebih banyak menerima apa yang kita perlukan.



2. CETEK ILMU PERNIAGAAN.

Ilmu adalah senjata utama untuk memulakan perniagaan. Dalami ilmu perniagaan agar kita tidak ketinggalan dan berada di takuk lama. Ahli perniagaan perlu mengikut edaran semasa, apatah lagi dunia yang semakin canggih sekarang ini. 
      Contohnya, kita hanya tahu tentang produk tapi tidak mempunyai ilmu yang mencukupi untuk memasarkan produk. Kita hanya tahu buka kedai tapi kita tidak tahu zaman sekarang segalanya di hujung jari. Kita tidak tahu selain membuka kedai fizikal, kita juga boleh membina kedai maya seperti facebook, instagram, blog, fanpage dan sebagainya.

3. TIDAK MEMBINA DAN MEMILIKI SISTEM

Perniagaan adalah suatu perkara yang mempunyai sistem. Pada awalnya, kita perlu melakukan segala-galanya, namun jika kita tahu ilmu dan sistem yang baik, kita boleh terus menjana pendapatan walaupun kita sedang bercuti.  Contoh sistem yang perlu ada dalam sesebuah perniagaan adalah seperti mewujudkan jadual pemasaran,kaedah menyimpan data, perjalanan kewangan, dan sebagainya.S.O.P (standard of precedure) juga perlu diikuti dengan betul agar perniagaan berjalan lancar.

4. TIDAK MEMPUNYAI MENTOR

Mentor merupakan salah satu elemen yang penting dalam membebaskan diri daripada menjadi usahawan kecundang. Mentor haruslah orang yang boleh menjadi penunjuk jalan kepada kita. Mesti juga yang mahir dalam sesuatu perniagaan bukan hanya menulis teori di dalam buku, tetapi mengetahui selo belok perniagaan serta pernah jatuh bangun. Mentor yang hebat akanmemastikan anak didik mereka menjadi lebih hebat dan berjaya. Cari mentor yang terbaik supaya kta mendapat bimbingan yang terbaik

(p/s: saya mentor untuk perniagaan SHAKLEE, Insyaallah saya boleh menjadi mentor terbaik buat anda yang betul-betul ingin berjaya)


saya mentor shaklee anda

5. KURANG KUASA TINDAKAN

Apabila semua perancanga telah dibuat, namun jika tiada tindakan, kita hanya merancang untuk gagal. Kuasai perniagaan kita dengan tindakan. Rezeki bermula sedari awal pagi, bingkas bangkit dengan semangat dan doa, bergerak dengan pantas dan efisien serta bertindaklah sehingga ke titisan darah terakhir!


gambar ihsan google

BERSEDIALAH UNTUK BERJAYA! Kita selalu mengharapkan keajaiban berlaku namun kita tidak pernah bersedia untuk menerima keajaiban tersebut!. Akhir kata, semoga anda berjaya!


ingin memulakan perniagaan yang halal di sisi syariat? modal rendah? pasif income? produk terbaik? hubungi saya:


                                                              AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

_________________________________________________________________________________
Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

KREDIT: MAJALAH GEN-Q

Sunday, 30 August 2015

4 CARA ELAK ANAK CONTENG DINDING AGAR IBU TAK SAKIT JANTUNG MENJERIT

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Anak yang kreatif dan berimaginasi tinggi, sudah tentu merupakan anak yang bijak. Kadang-kadang telatah dan gelagat mereka membuatkan kita 'pening'. Nak dimarah, takut terbantut, tak marah, kita yang 'sakit'. Paling kita tak boleh tahan bila si anak suka menconteng dinding kan. Jangan dimarah anak itu wahai si ibu. Biarkan mereka merealisasi apa yang di imaginasi, meluahkan kreativiti. Sebagai ibubapa, kita boleh praktikkan beberapa perkara. Saya kongsikan sedikit idea apa yang kita boleh lakukan apabila anak kita suka menconteng dinding. Jom tengok 4 cara elak anak conteng dinding agar ibu tak sakit jantung menjerit tatkala melihat contengan si anak.

anak suka conteng dinding


4 CARA ELAK ANAK CONTENG DINDING:
  1. Sediakan kertas lukisan besar
Kadang kala anak lebih suka melukis di dinding rumah yang luas. Jadi, apa kata anda lekatkan kertas lukisan bersaiz besar di dinding. Biarkan anak mengekspresi dirinya kerana aktiviti menulis dan melukis mampu merangsang kreativitinya.
gambar ihsan google

  1. Kotak warna putih
Rasanya, anak-anak kecil berminat menconteng ruang berwarna putih bersih. Apa kata anda sediakan sebuah kotak putih yang boleh dihiasi mengikut kreativitinya. Dari situ tentu mereka akan berasa lebih seronok dan melupakan dinding.

  1. Pakaian lama
Kadang-kala anak gemar menconteng baju. Oleh itu sediakan baju lama yang sudah tidak digunakan sebagai tempat dia melukis dan menconteng. Sebaiknya baju yang tidak bercorak atau lebih baik berwarna putih.

        4. Cat Kalis Air
Ibu bapa boleh juga mengecat dinding rumah dengan cat kalis air. Jika anak menconteng, boleh dibasuh. Namun ia melibatkan kos yang tinggi juga. Dan kadang-kadang boleh mebuatkan si anak terlalu selesa menconteng di dinding sehingga tidak dapat di kawal.

BAGAIMANA CARA NAK HILANGKAN KESAN CONTENGAN PADA DINDING?

Saya gunakan pencuci ajaib Basic H2 Ni,hanya titiskan beberapa titik basic h2 ni dalam baldi, masukkan air dan kacau sebelum guna..tadaaa..siap untuk pelbagai guna. Biasanya saya akan letakkan siap-siap dalam botol sprayy, bila nk guna, saya ambil je..senang kan..
BASIC H2

anda tidak percaya? jom tengok antara testimoni kami:







oppppsss takkanlah beli basic h2 ni semata-mata untuk cuci dinding je kan..oh, tentulah tidak, boleh juga digunakan untuk pelbagai tau, basic h2 ni.. antaranya?









dan..banyaaakkkkk lagi... 
yang penting, jimat, sebab hanya titiskan beberapa titik dan cairkan dalam air biasa sebelum merendam dan membersihkan. Dapatkan pelbagai tips dan cara menggunakan dari saya juga.

Tunggu apa lagi, jom cuba sekarang, Insyaallah x menyesal!

Jom, hubungi saya sekarang, nanti citer yea...


AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT  
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

kredit: pa&ma

Friday, 28 August 2015

9TIPS MEMILIH FESYEN PAKAIAN WANITA BERSAIZ XXXXL AGAR TIDAK DIGELAR MUMIA HIDUP

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Memiliki susuk tubuh bersaiz XXXXXL sering membuatkan anda hampa tatkala masuk ke butik pakaian. Mana tidaknya semua yang dipamerkan di butik bersaiz kecil, melainkan hanya beberapa helai sahaja. Hampa bukan? Jangan risau, pasti ada jalan penyelesaiannya kan. Sebelum anda masuk ke butik, anda perlu terlabih dahulu mengetahui appakah gaya yang sesuai untuk anda yang bersaiz XXXXXL ni.



9 tips tampil cantik walaupun bersaiz XXXXL:

1. BUAT KAJIAN

Sebelum berkunjung ke butik, anda perlu membuat sedikit kajian mengenai butik yang menyediakan saiz pakaian sehingga XXXXL dan ke atas. Kini terdapat banyak butik yang menyediakan pakaian untuk mereka yang bertubuh gempal. Usah malu atau segan, malu bertanya sesat jalan kan?
gambar ihsan google
2. PERGI BUTIK

Anda yang berbadan besar tidak digalakkan membuat belian atas talian melainkan jika anda sudah biasa dengan jenis kain atau 'design' yang biasa anda pakai. Namun seeloknya, pergi ke butik dan mencuba terlebih dahulu pakaian yang hendak dibeli. Boleh ajak teman untuk memberi pendapat tentang pilihan anda.

3. CORAK MENEGAK

Corak menegak merupakan elemen paling penting yang perlu ada dalam setiap fesyen yang anda gayakan. Elakkan memilih baju yang bercorak floral besar ataupun melintang kerana ia akan menammpakkan lagi badan yang sememangnya berisi. tujuannya untuk membantu menyorok saiz sebenar badan anda.



4. SAIZ TEPAT


Paling penting! Pilih saiz yang tepat untuuk anda. jika anada bersaiz XXXXL, maka belilah baju yang bersaiz XXXXL, bukan lebih kecil mahupun lebih besar. Jika lebih kecil, ia akan menampakkan kekurangan, jika lebih besar pula akan nampak kurang manis bila dipandang. ini akan mengurangkan keyakinan diri anda.

5. WARNA TERANG

Jarang sekali mereka yang berbadan besar memilih warna yang terang kerana beranggapan warna pastel lebih sopan untuk digayakan dan minat yang mendalam terhadap warna tersebut. Tidak mengapa, jika anda merasa selesa, anda boleh saja teruskan beerpenampilan begitu. Namun warna terang dapat menghilangkan fokus orang terhadap susuk tubuh anda, sebaliknya memberitumpuan pada baju yang anda pakai. Warna hitam memang membantu, namun warna terang juga memiliki keistimewaan tersendiri.

6. AKSESORI BESAR

Aksesori tidak perlu berlebihan, cukup satu atau dua untuk membantu anda meningkatkan keyakinan untuk tampil berfesyen. Anda perlu memilih gelang tangan atau jam yang bersesuaian dengan saiz dan bentuk tangan. Jangan sesekali pilih yang kecil! Berfesyen perlu mengikut kesesuaian bukan minat semata-mata



7.SELUAR LURUS

Seluar berpotongan lurus adalah paling ideal untuk anda, bukannya dari jenis "skinny" atau "legging". Kesopanan akan lebih terserlah. Kenaka juga blaus labuh melepasi punggung berserta selendang yang akan membantu anda menaikkan seri. Pemakaian seluar ketat dan baju yang sendat akan menimulkan persepsi negatif pada orang yang memandang selain tidak memenuhi syariat. 

8. KASUT TUMIT

Tatkala menghadiri jemputan, dan ingin tampil menawan, dress labuh dan kasut bertumit boleh dijadikan pilihan. Pemakaian kasut bertumit akan memberi imaginasi kaki yang panjang dan membantu menyorok segala "lemak" yang ada disamping meningkatkan keyakinan anda semasa berada dalam majlis tersebut. Namun perlu di ingat, kasut perlulah sesuai!

9. POTONGAN BAJU

Pilih potongan baju berlengan besar atau "flowing cuffs" jika anda ingin menyorok kegemuka badan. sekaligus meningkatkan keyakina anda untuk tampil di khalayak. ini Penting supaya diri tidak rasa terpencil..



PENAT MEMILIKI BADAN BERSAIZ XXXL? DAH CUBA BERMACAM CARA UNTUK MENDAPATKAN SAIZ YANG LEBIH KECIL?



ADA CARA SEBENARNYA. NAK JADI SEPERTI MEREKA DIBAWAH NI?













ADA RAMAI LAGI LIVE TESTIMONI LAIN...MACAM MACAM KAN...

Nak senang citer, ambil je set diet sihat Shaklee, insyaallah, dengan jadual penggunaan yang betul, masalah berat badan and a boleh diatasi. Saya sedia membantu


Dengan konsep bakar, Huang Dan bina, set diet sihat Shaklee ni boleh Bantu anda dengan Cara yang Selamat insyaallah..boleh baca detail set diet sihat di sini

.Tunggu apa lagi, jom cuba sekarang, Insyaallah x menyesal!

Jom, hubungi saya sekarang, nanti citer yea...


AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT  
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Saturday, 22 August 2015

BAGAIMANA BENTUK / FORMAT UJIAN KELAYAKAN TAHUN SATU (KSR)?

Assalamualaikum w.b.t.& salam sejahtera..

Sesi persekolahan tahun 2015 tinggal beberapa minggu sahaja lagi. Ini bermaksud anakanda sulung saya bakal menempuh pengalaman baru di darjah satu pada tahun hadapan. Cepat masa berlalu..Rasanya baru semalam memangku si tembam itu..hehe..Ok lah..apa yang menjadi fokus saya sekarang ialah melatih si sulung menjawab soalan dan membuat ayat-ayat pendek sebagai persediaan menghadapi ujian kelayalan tahun satu.Namun, apa yang merisaukan saya, bagaimana bsntuk soalan tersebut..Almaklumlah..anak pertama nak masuk sekolah..heheeh


jika ade rakan-rakan yang sudi berkongsi pengalaman, sangatlah dia alu-alukan..

bukan taksub untum anak mendapat markah yang tinggi, tetapi bagi saya, menempatkan anakdi kelas yang 'depan' adalah perlu kerana persekitaran pembelajaran dan sosial adalah lebih kondusif bagi anak2 menyedok sebanyak mungkin apa yang di ajar..
ini si sulung saya:


anak nak duduki ujian, mak yang nervous hehe.. ok lah kawan2, sape yang ade pengalaman bolehla share bagaimana bentuk soalan ujian kelayakan tahun satu ni dengan saya yea..boleh komen di bawah ye..terima kasih😍😍

💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝

                                                      
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                   ______________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Friday, 21 August 2015

3 TIPS MEMILIH SUMBER KALSIUM TERBAIK AGAR DUIT TIDAK TERBUANG

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Kali ini saya terpanggil untuk berkongsi mengenai Kalsium. Kalsium terkenal sebagai vitamin yang diperlukan untuk membina jisim tulang. Biasanya kalsium diperoleh dari susu, mahupun kekacang seperti badam. Bagi mereka yang kurang gemarkan susu, makanan tambahan sering dijadikan sebagai sandaran untuk memastikan bekalan kalsium cukup untuk keperluan badan. Namn, sejauh manakah susu atau makanan tambahan yang kita makan itu dapat dipastikan diserap oleh tubuh?Atau kita hanya sekadar mengambil kalsium tanpa mengetahui sebenarnya kalsium tersebut tidak diserap oleh badan. Rugi bukan? Di sinii saya ingin berkongsi mengenai bagaimana memilih kalsium premium yang terbaik supaya osteoporosis dapat dielakkan.

bagaimana memilih kalsium terbaik?

BAGAIMANA MEMILIH KALSIUM PREMIUM?

1. Pilih produk kalsium yang ada Vitamin D dan Magnesium
2. Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
3. Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses penyerapan mineral.

APA PRODUK KALSIUM YANG MEMENUHI 3 CIRI-CIRI DI ATAS?


BERAPA NILAI KALSIUM YANG TERDAPAT DALAM SATU TABLET OSTEMATRIX SHAKLEE NI?


BERAPA NILAI KALSIUM YANG DIPERLUKAN OLEH BADAN KITA SETIAP HARI?




KENAPA MESTI OSTEMATRIX SHAKLEE? BERKESANKAH OSTEMATRIX SHAKLEE NI?


Nak cuba kalsium terbaik ni? Jom hubungi saya. Sedia membantu anda dengan khidmat konsultasi percuma dan berterusan.Insyaallah..

AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
____________________________________________________________________________________
  Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Wednesday, 19 August 2015

KEKURANGAN PROTEIN YANG SERIUS BOLEH MENYEBABKAN KEMATIAN?

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Kekurangan protein boleh menyebabkan maut? Betulkah? Umum mengetahui protein merupakan salah satu nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Saya pernah menulis tentang 19 Jenis sumber makanan yang kaya dengan protein. Boleh dapatkan info di situ. Kali ini saya nak cerita bagaimana kesan kekurangan protein boleh membawa maut.

kesan kekurangan protein: gambar ihsan google


Kesan kekurangan protein secara umum:

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4 . High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulser (ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (luka sukar sembuh)
10. Poor blood circulation (pengaliran darah tidak lancar)
11. Poor vision (penglihatan kurang baik)
12. Irritability (badan menggeletar)
13. Fatigue (letih lesu)



14. Weakness (lemah)
15. Water retention (tinggi kandungan air dlm tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (terencat akal)
17. Lack of resistance to infection (ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)



Bagaimana pula yang dikatakan protein yang tidak mencukupi boleh membawa maut?

Baiklah, protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap oorgan kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya membawa kepada KEMATIAN.


DARI MANA NAK DAPATKAN  SUMBER PROTEIN TERBAIK?

INI adalah makanan sumber protein saya dan keluarga. Banyak manfaat yang kami dah peroleh dari sumber yang satu ini Selain dari NON-GMO, Ia juga merupakan satu-satunya produk yang ada 9 asid amino penting yang tak dapat dihasilkan oleh tubuh.



boleh baca lanjut DI SINI , SINI , SINI dan SINI serta dapatkan testimoni pengguna esp di sini
nak dapatkan soya yang berkhasiat, tahan lama dan lebih nilai untuk wang anda? klik di sini:




P/S: BILA DAH DAPAT , HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKAN JADUAL MAKAN DAN KHIDMAT KONSULTASI PERCUMA YEA


AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

____________________________________________________________________________________
  Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Monday, 17 August 2015

CARA BUAT TANAH LIAT (PLAY DOUGH) BERSAMA ANAK DI RUMAH

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Tanah liat atau 'play dough' antara bahan yang sangat disukai oleh kanak2. Bila kita berikan mereka play dough ni, macam2 imaginasi mereka yang kita tak pernah jangka akan keluar. Amazing kan, kreativiti mereka akan terserlah. Namun, apa yang kita khuatirkan ialah material atau bahan yang digunakan untuk membuat play dough itu kurang selamat serta mempunyai bahan kimia yang boleh memudaratkan. Di sini saya kongsikan cara-cara buat play dough sendiri menggunakan bahan asas di dapur yang sudah pasti ia lebih selamat.


Bahan-bahan:

250 g tepung terigu
125 g garam
150 ml air
50 ml minyak masak
pewarna makanan(warna ikit kesukaan masing2)

CARA PENYEDIAAN:
 (boleh ajak anak buat bersama dan kita pantau, tentu lebih menyeronokkan)

1. Tepung dan garam di satukan dalam sebuah bekas dan gaul rata menggunakan tangan

2. Tuangkan minyak secara perlahan-lahan sambil mengadun.
(3-5 minit sehingga adunan sebati)

3. Tuangkanaair secara perlahan-lahan dan teruskan mengadun bahan sehingga kental,padat dan boleh di angkat tanpa melekat pada permukaan bekas.

4. Bahagikan adunan kepada beberapa bahagian mengikut bilangan warna yang dikehendaki.

5. Masukkan bahan pewarna yanh disukai bagi setiap adunan. Nah, siap hehe

hasil kreativiti
Jom kita tengok pula apa manfaat playdough ni untuk kanak kanak?
(bab ni kredit to Mar Mansor, blog janji kita)


  • Membantu menguatkan otot dan meningkatkan koordinasi tangan-mata.
  • Menjana minda dan kreativiti mereka.
  • Menajamkan skill pemerhatian dan daya berfikir.
  • Mempelajari bahawa setiap tekanan akan memberi impak yang berbeza. ~ memicit, menggentel atau mencucuk tanah liat.
  • Membantu mengenal warna.
  • Meningkatkan kemahiran mengikut arahan guru atau ibu bapa.


  • Jadi, jom kita sama2 buat playdough ni dengan anak-anak.
    Biarkan sel2 otak mereka berhubung hehehe..

    Jika ingin mencuba supplemen untum mencerdaskan minda, boleh juga cuba set pelajar bijak ni,.ye lah, bila badan sihat, minda cerdas,barulah ilmu senang nak masuk kan. Jom tengok ape makanan tambahan untuk cerdaskan otak,supaya apa yang di ajar oleh cikgu dalam kelas tidak dilupakan..

    set minda pintar shaklee
    fokus..fokus..jangan stress..kuatkan memori dan daya ingatan..kekal bertenaga dan bersemangat okeh..
    nak cuba supplement? jom hubungi saya:


    AYUADYANI
    sms@whatsapp@telegram 0147375771
    FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

    FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
    INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                            #KONGSI KEBAIKAN
    #SEBAR KEBAHAGIAAN

    ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                           
    "INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA


    _________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

    kredit: mar mansor, blog janji kita.

    Saturday, 15 August 2015

    RESEPI KEK BUTTER MARBLE ISTIMEWA 7 KETURUNAN

    ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

    Hari ni nak kongsi resepi kek butter marble istimewa 7 keturunan. Amboi..7 keturunan kau..hehe..sebab resepi ni saya ambil dari bapa mertua, tapi saya olah sikit ikut cara saya. Katanya resepi ni dari ibu mertua, diambil alih oleh bapa mertua dan diolah, sekatang saya pula ambil dan olah hehehe.. sekarang saya tgah train anak saya resepi ni..hehe.. dah asik suka makan je kan, buatlah sendiri pula..

    resepi kek butter marble istimewa.
     RESEPI KEK BUTTER MARBLE ISTIMEWA 7 KETURUNAN

    BAHAN-BAHAN:
    3 Cawan tepung naik sendiri
    3cawan gula castor (boleh kurangkan ikut selera)
    3 6 biji telur gred A
    3/4 tin susu pekat
    3/4 tin susu cair
    2 buku butter
    2 sudu besar horlicks
    2 sudu besar tepung MEALSHAKES shaklee
    1 sudu esen vanila
    2 sudu serbuk koko(boleh adjust ikut kesesuaian)


    CARA-CARA:

    1. pukul butter dan gula  astor sehingga kembang(putih)
    2. Masumkan telur dan pukul sehingga kembang
    3. masukkan tepung, susu pekat, susu cair, mealshakes, horlicks,esen vanila dan pukul sebati
    4. asingkan adunan kepada dua bahagian. satu bahagian adunan biasa, satu lagi adunan masukkan serbuk koko dan kacau rata.
    5.lengserkan loyang dengan butter dan sedikit tepung
    6.masukkan adunan ke dalam loyang secara selang seli sehingga habis adunan
    7.bakar dalam oven pada suhu 160°C selama 1jam. ikut keadaan oven masing2 yea..
    siaapppp

    haa senangkan? hehe..lupa pula nak snap pic yang dah siap..
    oh ya..kat mana nak dapatkan mealshakes tu? saya letak mealshakes supaya nanti kek saya lebih gebuss dan sedaappp ade rasa milky skit hehe..berkhasiat ooo

    nak melashakes? hubungilah saya..

    AYUADYANI
    sms@whatsapp@telegram 0147375771
    FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

    FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
    INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                            #KONGSI KEBAIKAN
    #SEBAR KEBAHAGIAAN

    ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                           
    "INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
    ______________________________________________________________________
     Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

    AKBAT PROGRAM KURUS DENGAN SIHAT DAN SELAMAT

    AKBAT PROGRAM KURUS DENGAN SIHAT DAN SELAMAT AKBAT PROGRAM KURUS DENGAN SIHAT DAN SELAMAT Jom tahu lebih lanjut tentang apa itu AKBAT? Sia...