Thursday, 28 April 2016

BATU HEMPEDU KETIKA MENGANDUNG, SAKIT SEHINGGA MERENGKOT DI ATAS KATIL, APA NAK BUAT?

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Pedih ulu hati dan sakit abdomen, mata kuning, gatal-gatal di seluruh badan, najis pucat dan air kencing berwarna gelap. AWAS! JIKA anda mempunyai simptom sebegini, anda mungkin mengidap sakit batu hempedu. Penyakit batu karang hempedu adalah masalah yang sering dihadapi penduduk Malaysia. Ia dikaitkan dengan peningkatan pengambilan makanan berlemak. Perkhidmatan radiologi yang semakin maju membolehkan lebih ramai pesakit didiagnosa dengan penyakit ini. Penyakit ini agak unik kerana ia melibatkan 3 organ badan iaitu hati, pundi hempedu dan pankreas. Jom saya kongsikan cerita pesakit batu karang hempedu ketika mengandung ni dan apa yang beliau lakukan, untuk rwatan, kerana tidak boleh buat pembedahan mahupun ubatan lain, disebabkan hamil.

batu hempedu


JOM TENGOK APA KAKAK INI CERITA TENTANG BATU HEMPEDU YANG DIALAMINYA KETIKA MENGANDUNG. CERITA INIBELIAU KONGSI DI PAGE SUPERMOM SHAKLEE STORY


[ BATU HEMPEDU KETIKA MENGANDUNG ]
.
Asalnya saya menyangka masalah gastrik datang kembali setelah sekian lama tidak mendapat serangan. Sakitnya hanya Allah sahaja yang tahu. Pedih yang amat di bahagian ulu hati, abdomen depan dan belakang sehingga hanya mampu merengkot di atas katil menahan sakit.
.
Apa sahaja makanan yang masuk akan dimuntahkan. Badan jadi lemah tak bertenaga. Saya yang merupakan seorang penjawat awam terpaksa mengambil cuti rehat.
.
Ketika itu juga saya baru disahkan mengandung anak ke-3. Doktor mengandaikan perubahan hormon yang menyebabkan gastrik menyerang. Saya diberikan ubat cecair berwarna putih untuk masalah gastrik dan angin. Paracetamol juga dibekalkan sebagai penahan sakit. Doktor juga berikan saya cuti sakit selama beberapa hari.
.
Setelah habis ubat, sakit masih belum reda. Saya dibekalkan lagi doktor ubat yang hampir sama serta disambung cuti sakit beberapa hari. Keadaan berulang sehingga habis 3 botol ubat cecair putih tersebut.
.
Suatu hari, kebetulan saya ada temujanji di Klinik Ibu dan Anak untuk pemeriksaan rutin ibu hamil. Jururawat yang bertugas menegur tentang mata saya yang kelihatan kuning. Sebenarnya saya ada perasan perubahan tersebut, tetapi tidak mengambil serius kerana kurang pengetahuan.
.
Setelah itu, saya dirujuk kepada pakar perubatan. Rupanya beberapa simptom yang telah saya alami sebelum ini adalah petanda masalah hati. Simptom tersebut termasuklah gatal-gatal di seluruh badan, najis pucat dan air kencing berwarna gelap. Pemeriksaan ultrasound mengesahkan saya ada batu dalam hempedu sebesar hampir 1cm.
.
Doktor cuma nasihatkan saya mengawal pemakanan dan ambil paracetamol sekiranya sakit menyerang. Rawatan lanjut samada pembedahan atau laser tak digalakkan pada awal kehamilan. Sebaiknya tunggu selepas bersalin.
.
Saya memutuskan untuk ikhtiar cara lain sementara menunggu temujanji seterusnya. Sebenarnya saya tak tahan menanggung sakit yang berulang-ulang. Tak mungkin saya boleh bertahan dengan ubat tahan sakit semata-mata. Lagipun memang saya tak biasa amalkan Paracetamol sebelum ini.
.
Setelah buat pembacaan, kajian dan merujuk pada mereka yang lebih arif, saya mula mengambil makanan tambahan Shaklee iaitu Lecithin, Omega Guard, Vita-C, OsteMatrix, Alfalfa, DTX Complex dan Vivix (selepas bersalin). Saya juga amalkan diet dan petua alternatif menggunakan pemakanan yang sesuai.
.
Alhamdulillah.. hanya beberapa hari selepas mulakan suplemen, simptom Jaundice mulai hilang diikuti dengan reda gatal-gatal, najis dan air kencing kembali normal. Sejak itu saya tak lagi diserang sakit abdomen seperti sebelumnya. Walau bagaimanapun saya teruskan semua suplemen sehingga selamat bersalin.
.
Selepas pantang, saya dirujuk semula kepada doktor. Syukur sangat bila didapati batu hempedu telah mengecut sebanyak 2mm. Doktor setuju untuk saya meneruskan usaha alternatif tanpa rawatan lanjut.
.
Kira-kira setahun kemudian, saya kembali hamil. Sekali lagi kerisauan mengenai serangan batu hempedu menghantui saya. Apabila buat pemeriksaan ultrasound, saya amat terkejut bila doktor memaklumkan bahawa hempedu saya sangat bersih dan tiada batu. Hanya ada sedikit saja 'sludge' yang normal.
.
Alhamdulillah... Saya sangat gembira kerana dapat kembali sihat tanpa ubat dan pembedahan. Sekarang saya tidak teragak-agak untuk terus amalkan Shaklee sebagai langkah pencegahan dari masalah ini berulang kembali.
.
Cukuplah sekali saya melalui pengalaman menyakitkan itu. Semoga perkongsian saya ini dapat membantu mereka yang mempunyai masalah batu dalam hempedu seperti saya.
Terima Kasih.



TESTIMONI BATU HEMPEDU
Kesimpulannya, jika anda mempunyai simptom yang berkaitan, dapatkan diagnosa dari doktor dengan sebaiknya. Boleh cuba ambil vitamin Shaklee untuk membantu meredakan keadaan..
######################################################
INI KATA MEREKA.... APA PULA KATA ANDA??? NAK HILANGKAN BATU KARANG HEMPEDU YANG MENJEJASKAN AKTIVITI HARIAN?


HUBUNGI SAYA SEKARANG, 


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT
WEB: ohmyvitamin.com

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR JUST SIGN UP HERE(then click join now)
PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

#shakleeMalaysia
#shakleeBrunei
#shakleeSingapore
#vivix

______________________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Wednesday, 27 April 2016

CARA HILANGKANG PARUT HIDUP KELOID SECARA SEMULAJADI

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA
Keloid? Anda pernah dengar perkataan keloid? Parut? semua orang tahu kan? Jadi, Keloid ini juga ialah parut, cuma bezanya, keloid lebih dikenali sebagai parut hidup. Ia terjadi akibat ketidaknormalan pembahagian sel berlaku sewaktu proses pemulihan luka, terutamanya selepas menjalani proses pembedahan dan terdapat juga kes keloid berlaku dikalangan kita sewaktu mendapat suntikan BCG. Macammana cara nak hilangkan parut keloid ni yea? jom saya kongsikan..
PARUT HIDUP-KELOID
parut keloid boleh dihilangkan
hurm.. ingatkan parut hidup keloid ni tak boleh nak hilangkan, rupanya masih boleh yea...
JOM SAYA KONGSIKAN BAGAIMANA KAKAK CANTIK INI HILANGKAN PARUT KELOID BELIAU SECARA SEMULAJADI:


testimoni hilangkan parut keloid

IKUTI CERITA BELIAUyang dikongsikan di page SUPERMOM SHAKLEE STORY:
Keloid?
Siapa pernah alami? Saya pernah mengalami keloid kronik di bahagian ceaser selepas lahir anak pertama.
.
Masalah keloid tidak semua orang akan alami jika mengalami luka sehingga menyebabkan parut atau keloid yang boleh meninggal parut yg semakin besar dari hari ke hari. Antara punca berlakunya keloid ini adalah disebabkan oleh faktor pemakanan, hormon dan genetik seseorang itu.
.
Saya pernah alami keloid yang hodoh &amat menyeksakan. Ia bukan sekadar keloid biasa, ia merupakan parut yang hidup di bahagian ceaser selepas lahirkan anak pertama saya. Semasa anak pertama saya masih tidak kenal Shaklee ini, memang saya tak terfikir supplement boleh bantu mencegah keloid daripada terus membesar.
.
Masalah keloid ini terjadi apabila sel yang bertanggungjawab untuk menyembuh luka mengalami proses penyembuhan yang tidak teratur, turut membesarkan dan menggandakan sel untuk mengisi ruang antara luka sehingga menjadi lebih besar daripada parut itu sendiri.
.
Untuk lebih mudah difahami, keloid terjadi kerana sel badan tidak mengesan yang luka itu telah sembuh, jadi ia terus membaiki kawasan luka tersebut sehingga menyebabkan parut menjadi semakin besar (keloid).
.
Selepas ceaser anak pertama keloid membesar memang tak selesa sangat, ia rasa gatal bila berpeluh, gatalnya Allah je lah tau.. memang tak selesa & pedih bila bergesel dengan seluar, lagi-lagi seluar berzip.
.
Pernah jumpa dokter untuk rawat keloid ini. Dokter suggest ambil suntikan steriod bagi mengecutkan keloid, seramnya bila dokter cakap suntikan steriod tu kena cucuk di sekeliling keloid & perlu cucuk seminggu sekali.
.
Allahukabar seram, memang tak jadi lah saya nk buat. So saya biarkan saja keloid tu & redha dengan ketidakselesaan keloid itu.
.
Alhamdulillah saya lahir anak kedua dokter buang parut keloid yg besar tu. Ketika itu saya bimbang kalau keloid kembali lagi. Sejak lahir anak kedua saya ambil SET KULIT Shaklee antaranya ialah Vitamin C, B Complex, GLA Complex & ESP, syukur masalah keloid tiada lagi sehingga lah saya lahir anak ke-3, keloid tiada lagi tubuh di bahagian ceaser saya. Sekarang saya gembira sangat.
.
Saya sedar ketidakstabilan sel-sel hormon dalam badan kita boleh menyebabkan proses penyembuhan pada bahagian luka tidak sempurna. Dengan set kulit ini banyak membantu merawat masalah kulit saya yang lain seperti jerawat & kulit kering. Selain itu, set ini mampu mengempiskan keloid dan mencerahkan kulit lagi-lagi bahagian keloid.
.
Kesimpulannya jika anda mengalami keloid kronik seperti saya, jangan biarkan ketidakselesaan menganggu aktiviti harian anda. Setiap masalah ada penyelesaian, begitu juga dengan penyakit yang kita hidapi, antara kita saja mahu merawatnya dengan konsisten atau biarkan sahaja
######################################################
INI KATA MEREKA.... APA PULA KATA ANDA??? NAK HILANGKAN PARUT KELOID YANG MENJEJASKAN PENAMPILAN?

HUBUNGI SAYA SEKARANG, 


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT
WEB: ohmyvitamin.com

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR JUST SIGN UP HERE(then click join now)
PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

#shakleeMalaysia
#shakleeBrunei
#shakleeSingapore
#vivix
____________________________________________________________________________
Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Monday, 25 April 2016

CARA HILANGKAN PARUT DEGIL CHICKEN POX DENGAN BERKESAN

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SLAM SEJAHTERA


Saya pernah berkongsi tentang tanda dan komplikasi serta rawatan untuk chicken pox sebelum ini. Virus Chicken pox atau cacar air, selalunya meninggalkan parut yang dalam, hitam serta amat sukar untuk dipulihkan. Parut tersebut dikatakan seolah-olah "tegar" dan memang akan meninggalkan kesan seumur hidup! Anda silap! jika kena caranya, dan anda betul-betul bertekad untuk hilangkan parut chicken pox ini dengan bersungguh-sungguh, pasti ada jalannya.. Jom saya kongsikan..


chicken pox



BAGAIMANA NAK HILANGKAN PARUT DEGIL CHICKEN POX?

JOM IKUTI KISAH INI:

[ PARUT DEGIL CHICKEN POX HILANG DENGAN SUPPLEMEN SHAKLEE ]


Assalamualaikum, nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas.
.
Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Selepas 3 hari virus mula mengganas dan menjadi amat serius. Bayangkan seluruh badan dan muka saya mengelembung kesan virus cacar diusia 43 tahun pula tu. Doktor juga telah mengatakan bahawa cacar pada usia saya ini memang akan menjadi sangat teruk berbanding kesan cacar pada usia kanak-kanak.
.
Doktor bagi saya antibiotik yang paling power untuk saya makan bagi membunuh virus dan bagi mengekang ianya dari mengganas. Chicken pox ni kalau kena di usia dewasa memang boleh mencapai tahap yang paling teruk ya.
.
Saya bertahan di rumah sahaja, isteri menyuruh saya ke hospital melihatkan keadaan saya yang terbaring tidak bermaya, tetapi saya tidak mahu.Tiada ubat untuk cacar ni, saya hanya bergantung kepada painkiller dan antibiotik yang diberi oleh doktor sahaja. Bayangkan kesakitan apabila gelembung-gelembung cacar ni mulai pecah, pedih yang amat. Nak ambil air sembahyang dan ke tandas, Allah saja yang tahu pedihnya.. boleh nangis ooo.. Orang kata kesan parut cacar seperti yang saya alami ini akan mengambil masa hampir setahun lamanya sebelum ianya hilang.
.
Ketika saya perasan saya dah dijangkiti oleh chicken pox, isteri saya mula memberi vitamin Shaklee untuk saya makan. Seingat saya, dia berikan saya satu sachet Nutriferon dan sebiji Garlic Complex. Katanya untuk tingkatkan antibodi saya. Saya tak pikir panjang saya ikut jer cakap dia, sebab saya nak sembuh cepat.Setiap hari “dipaksa” makan dan banyak minum air ok.
.
Selepas hampir 2 minggu saya menahan kesakitan seluruh anggota badan dan muka akibat kesan cacar yang pecah, akhirnya atas saranan isteri, setiap hari makan Nutriferon dan Garlic Complex juga ubat dari doctor, saya telah sembuh. Kesan cacar tu pula cepat kering. Alhamdulillah masalah kepedihan semakin berkurangan dan waktu malam tu boleh tidur lena.
.
Satu lagi masalah kalau cacar ni bukan saja badan dan muka, tapi sampai ke tekak pedih tak terkira..nak makan pun tak selera. Tiga hari tak lalu makan ok, bertahan dengan air yang diberi oleh isteri sahaja.
.
Oleh kerana saya kurang selera makan masa tu, isteri saya menyarankan untuk mengambil ESP sebagai penambah tenaga walaupun saya agak kurang percaya kesan ESP ni.. magiknya ESP ni boleh buat saya rasa kenyang dan lebih bertenaga la pulak. Sebelum ni saya tak pernah sentuh pun ESP ni, tengok jer isteri saya duk kocok-kocok dan minum.
.
Sedar tak sedar setelah hampir seminggu selepas gelembung-gelembung bisa pecah, konsisten dengan mengambil ESP, Zinc Complex dan juga vitamin C secara megadose, kesan cacar pada muka dan badan saya telah mengering dengan kadar yang cepat.. happynya rasa masa tu tak tahu nak cakap.. saya masuk kerja minggu ketiga selepas kena cacar, berkurung dalam pejabat je,tak nak jumpa orang, malu.
.
Pada minggu ke empat ada gak kawan-kawan yang tanya.. "uihhh cepat kering cacar you boss" apa produk you guna..saya senyum je malas nak cerita..
.
Untuk mempercepatkan proses pemulihan kesan parut pada wajah, isteri saya juga telah menyarankan saya untuk mengambil ESP, VITA C dan VITA E Complex.. saya kata kat isteri.. mahal tu belanja nak cantikkan kulit muka.. tapi isteri saya kata cuba je dulu untung-untung lagi cepat pulih kesan parut cacar ni. Dia tak bagi saya ambil krim-krim untuk tepek kat muka, katanya kalau nak parut hilang terus, baik rawat secara dari dalaman, ada juga kawan-kawan yang cadangkan pakai krim itu krim ini, tapi saya tak ambil, hanya sapu Bio Oil sahaja dan makan vitamin Shaklee.
.
So saya ikut je saranan isteri untuk mengambil ESP, VITA C dan VITA E secara megadose, walaupun agak kurang yakin pada mulanya, pada usia saya ni mana mungkin kulit boleh pulih semula.. ahhh mustahilah fikir saya.. tapi dah sebab isteri yang suruh makan.. ambik je la..
.
Tapi berkat kesabaran isteri saya tu dalam masa duk makan dan tak makan ESP, VITA C & VITA E tu dalam masa sebulan je, saya nampak perubahan pada parut di badan saya semakin pudar dan hampir pulih sepenuhnya.. so ada la dalam hati saya kata (kalau ku tahu cepat kesan ambik ESP, VITA C & VITA E ni baik aku ambik tanpa miss satu hari pun.. hehe).
.
Alhamdulillah.. berkat kesabaran dan kepercayaan terhadap vitamin-vitamin ni semua, akhirnya parut chicken pox yang penuh di muka dan seluruh badan saya makin pulih sepenuhnya.. Terima Kasih SHAKLEE kerana mengembalikan keyakinan hidupku.
.
Kalau parut chicken pox yang banyak dan degil boleh hilang dengan vitamin Shaklee yang macam saya amalkan ni, setakat parut jerawat apala sangat kan. Korang yang banyak parut jerawat patut cuba vitamin Shaklee ni. Tak cuba tak tau.. dah cuba jatuh cinta beb!
.
Oh ya, isteri saya cakap nanti nak saya cuba VIVIX pulak, nak bagi kulit wajah saya jadi lagi licin gebu halus mulus flawless awet muda katanya.. tak sabar nak cuba VIVIX sebab Vivix ni kata isteri saya produk no 1 Shaklee, kualiti terbaik setanding harganya.
Inilah kisah ‪#‎SHAKLEE‬ EFFECT saya.
Sekian, terima Kasih

**********************        best kan?              **********************


INI KATA MEREKA..APA PULA KATA ANDA?


JOM HILANGKAN PARUT CHICKEN POX DENGAN SHAKLEE 

HARI INI

HUBUNGI SAYA SEKARANG, 


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT
WEB: ohmyvitamin.com

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR JUST SIGN UP HERE(then click join now)
PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

#shakleeMalaysia
#shakleeBrunei
#shakleeSingapore
#vivix


_______________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Saturday, 23 April 2016

KENALI DETOX: TUJUAN DAN CARA DETOX YANG BETUL AGAR TOKSIN DAPAT DIBUANG DENGAN MAKSIMA

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA


detox! detox! detox! Apa itu detox(detoksifikasi)? Proses Mengeluarkan toksin (racun) yang masuk dari luar tubuh mahupun yang dihasilkan  secara spontan di dalam tubuh dari semua organ seperti siatem jantung, darah dan mekanisme perkembangannya, pembuluh darah dan sistem peredaran darah, hati dan sistem pembersihan hati ipid (lemak), usus dan sistem saluran pencernaan, ginjal dan sistem saluran pengeluaran kencing, paru-paru dan sistem pernafasan limpa dan sistem limpatik, pankreas dan sistem pengawalan gula di dalam tubuh, dan sistem saraf. semua bertujuan untuk menghasilkan kesihatan yang optimum.

Apa itu toksin?

•Toksin adalah segala bentuk zat yang memiliki efek destruktif bagi fungsi dan struktur sel tubuh.
•Toksin bersifat fatal atau bersifat lebih ringan.
•Toksin terdiri daripada toksin larut air dan larut lemak.
•Toksin yang lebih berbahaya adalah yang sifatnya larut dalam lemak kerana bersifat akumulatif, dan menyebabkan  kerosakan sistem detoksifikasi tubuh dan gangguan pada metabolisme tubuh.


Dari mana datangnya toksin?

RACUN EKSTERNAL
- Persekitaran : udara   
- Makanan    : Makanan segera, pestiside, pengawet, pewarna, perasa makanan, borax dan formalin.
- Gaya Hidup : Rokok dan Alkohol

RACUN INTERNAL
- Bakteria berbahaya di usus,
- Fikiran dan emosi negatif,
- Stress
- Radikal bebas
- Ureum dan Amonia
- Asam urat( MASALAH SENDI)



ORGAN APA  YANG PERLU DI DETOX?
1. USUS - SISTEM SALURAN PENCERNAAN
2. JANTUNG dan SISTEM PEREDARAN PEMBULUH DARAH
3. HATI - SISTEM PEMBERSIHAN RACUN DAN LEMAK
4. PANKREAS - SISTEM KAWALAN GULA DARAH
5. PARU-PARU dan SISTEM PERNAFASAN
6. GINJAL - SISTEM PEMBERSIHAN - SALURAN KENCING
7. KULIT - SISTEM PENGAWALATUR SUHU TUBUH
8. MATA - SISTEM PENGLIHATAN
9. TELINGA - SISTEM PENDENGARAN

10. TULANG dan OTOT


Siapa yang perlu detox? Orang yang:
o Kegemukan (abdominal obesity)
o Penderita diabetes dan darah tinggi yang mengambil ubat kimia dalam jangka panjang
o Merasa diri sakit meskipun pemeriksaan kesihatan menunjukkan hasil yang normal
o Perokok dan peminum alkohol
o Kurang bersenam
o Kurang memakan sayuran
o Mengalami pembengkakan (edematous)
o Sering memakan daging dan makanan segera
o Penderita alergi
o Sering mengalami selesema atau sakit
o Sering kencing
o Mengambil ubat kimia jangka panjang
o Pasangan yang menginginkan anak
o Merasakan tubuh berat, lelah dan mengantuk
o Tenaga yang kurang dan cepat lelah
o Kurang konsentrasi dan daya ingatan menurun
o Emosi yang tidak stabil dan merasa cemas
o Wanita yang merasa menopaus
o Penyembuhan luka yang lambat
o Mengalami pendarahan di hidung, gusi dan dubur
o Sering mengalami radang di mata, tangan dan kaki
o Sering kebas di tangan dan kaki ( Kadar kolesterol tinggi )
o Rasa tidak selesadi perut dan mengalami cirit birit
o Perut terasa sebu
o Menurunnya daya seksual


Apa yang boleh anda lakukan untuk detox?

1. makan lebih banyak serat, seperti beras merah,buahan dan sayur segar
2.bersihkan dan lindungi hati dengan pengambilan herba seperti the hijau
3. Ambil vitamin C, untuk membantu menghasilkan gluthathione, komponen hati yang menyah toksin
4. Minum air yang banyak (7 gelas sehari)

5. Tarik nafas dalam-dalam supaya oksigen dapat sampai ke seluruh badan 
6. Tukar emosi stress anda dengan emosi yang lebih positif
7. Praktis hidro terapi: mandi dengan menggunakan air panas selama 5 minit kemudian air sejuk 30 saat. Lakukan sebanyak 3 kali dan tidur selama 30 minits.
8. rawatan sauna
9. senaman.(palimg penting!) What is the most important way to detoxify? "Exercise," says Bennett. "Yoga or jump-roping are good. One hour every day."
10)Kalau nak senang, anda boleh amik je produk detox dari shaklee ni..

i) herb lax
      #membersihkan najis yang tersekat
      #merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan dalam tubuh kita
      #mengempiskan perut
      # membantu masalah sembelit

ii) DTX complex
      # menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati dan membantu mengekalkan aliran hempedu

iii) Alfalfa
      #Raja segala tumbuhan. mencuci hati, darah dan usus.membaiki masalah saluran penghadaman, menghilangkan toksik dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit serta otot.

iv) VIVIX- superantioksidan. Satu agen detox yang mana ia bertindak sehingga ke peringkat sel, dan memang terbukti keberkesanannya dalam membaiki sel2 yang rosak.

dan, Shaklee memperkenal kan set detox, serta plan detox yang sangat terperinci dan anda akan teruja selepas membuat detox kerana anda bukan sahaja berjaya membuang toksin, malahan, anda juga dapat bonus; KULIT CANTIK DAN BERAT BADAN IDEAL!


set detox shaklee



antara testimoni:



NAK TAHU LANJUT TENTANG DETOX? 

BAGAIMANA IA BERTINDAK TERHADAP BADAN 

KITA?


HUBUNGI SAYA SEKARANG, 

AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR JUST SIGN UP HERE(then click join now)
PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

#shakleeMalaysia
#shakleeBrunei
#shakleeSingapore
#vivix

__________________________________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

TESTIMONI YOUTH KULIT LEBIH SIHAT TANPA JERAGAT DAN GARIS HALUS

TESTIMONI YOUTH KULIT LEBIH SIHAT TANPA JERAGAT DAN GARIS HALUS TESTIMONI YOUTH KULIT LEBIH SIHAT TANPA JERAGAT DAN GARIS HALUS Merupakan ...