4 CARA ELAK ANAK CONTENG DINDING AGAR IBU TAK SAKIT JANTUNG MENJERIT

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Anak yang kreatif dan berimaginasi tinggi, sudah tentu merupakan anak yang bijak. Kadang-kadang telatah dan gelagat mereka membuatkan kita 'pening'. Nak dimarah, takut terbantut, tak marah, kita yang 'sakit'. Paling kita tak boleh tahan bila si anak suka menconteng dinding kan. Jangan dimarah anak itu wahai si ibu. Biarkan mereka merealisasi apa yang di imaginasi, meluahkan kreativiti. Sebagai ibubapa, kita boleh praktikkan beberapa perkara. Saya kongsikan sedikit idea apa yang kita boleh lakukan apabila anak kita suka menconteng dinding. Jom tengok 4 cara elak anak conteng dinding agar ibu tak sakit jantung menjerit tatkala melihat contengan si anak.

anak suka conteng dinding


4 CARA ELAK ANAK CONTENG DINDING:
  1. Sediakan kertas lukisan besar
Kadang kala anak lebih suka melukis di dinding rumah yang luas. Jadi, apa kata anda lekatkan kertas lukisan bersaiz besar di dinding. Biarkan anak mengekspresi dirinya kerana aktiviti menulis dan melukis mampu merangsang kreativitinya.
gambar ihsan google

  1. Kotak warna putih
Rasanya, anak-anak kecil berminat menconteng ruang berwarna putih bersih. Apa kata anda sediakan sebuah kotak putih yang boleh dihiasi mengikut kreativitinya. Dari situ tentu mereka akan berasa lebih seronok dan melupakan dinding.

  1. Pakaian lama
Kadang-kala anak gemar menconteng baju. Oleh itu sediakan baju lama yang sudah tidak digunakan sebagai tempat dia melukis dan menconteng. Sebaiknya baju yang tidak bercorak atau lebih baik berwarna putih.

        4. Cat Kalis Air
Ibu bapa boleh juga mengecat dinding rumah dengan cat kalis air. Jika anak menconteng, boleh dibasuh. Namun ia melibatkan kos yang tinggi juga. Dan kadang-kadang boleh mebuatkan si anak terlalu selesa menconteng di dinding sehingga tidak dapat di kawal.

BAGAIMANA CARA NAK HILANGKAN KESAN CONTENGAN PADA DINDING?

Saya gunakan pencuci ajaib Basic H2 Ni,hanya titiskan beberapa titik basic h2 ni dalam baldi, masukkan air dan kacau sebelum guna..tadaaa..siap untuk pelbagai guna. Biasanya saya akan letakkan siap-siap dalam botol sprayy, bila nk guna, saya ambil je..senang kan..
BASIC H2

anda tidak percaya? jom tengok antara testimoni kami:







oppppsss takkanlah beli basic h2 ni semata-mata untuk cuci dinding je kan..oh, tentulah tidak, boleh juga digunakan untuk pelbagai tau, basic h2 ni.. antaranya?









dan..banyaaakkkkk lagi... 
yang penting, jimat, sebab hanya titiskan beberapa titik dan cairkan dalam air biasa sebelum merendam dan membersihkan. Dapatkan pelbagai tips dan cara menggunakan dari saya juga.

Tunggu apa lagi, jom cuba sekarang, Insyaallah x menyesal!

Jom, hubungi saya sekarang, nanti citer yea...


AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT  
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

kredit: pa&ma

Comments

  1. Saya ajar anak melukis atas kertas yang diletakkan atas clip board. Memang anak pun faham kat atas tu je boleh lukis.
    Tapi ada sekali je dia conteng atas dinding. Boleh la cuba guna basic h ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

9 CARA KELUARKAN KAHAK BAYI DAN KANAK-KANAK SECARA SEMULAJADI,MURAH DAN BERKESAN

SAYA SAYANG SAYANG-SAYANG SAYA/DOA ANAK SOLEH

7 PERSIAPAN MANUSIA UNTUK MENGHADAPI DATANGNYA KEMATIAN.