Saturday 15 August 2015

RESEPI KEK BUTTER MARBLE ISTIMEWA 7 KETURUNAN

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Hari ni nak kongsi resepi kek butter marble istimewa 7 keturunan. Amboi..7 keturunan kau..hehe..sebab resepi ni saya ambil dari bapa mertua, tapi saya olah sikit ikut cara saya. Katanya resepi ni dari ibu mertua, diambil alih oleh bapa mertua dan diolah, sekatang saya pula ambil dan olah hehehe.. sekarang saya tgah train anak saya resepi ni..hehe.. dah asik suka makan je kan, buatlah sendiri pula..

resepi kek butter marble istimewa.
 RESEPI KEK BUTTER MARBLE ISTIMEWA 7 KETURUNAN

BAHAN-BAHAN:
3 Cawan tepung naik sendiri
3cawan gula castor (boleh kurangkan ikut selera)
3 6 biji telur gred A
3/4 tin susu pekat
3/4 tin susu cair
2 buku butter
2 sudu besar horlicks
2 sudu besar tepung MEALSHAKES shaklee
1 sudu esen vanila
2 sudu serbuk koko(boleh adjust ikut kesesuaian)


CARA-CARA:

1. pukul butter dan gula  astor sehingga kembang(putih)
2. Masumkan telur dan pukul sehingga kembang
3. masukkan tepung, susu pekat, susu cair, mealshakes, horlicks,esen vanila dan pukul sebati
4. asingkan adunan kepada dua bahagian. satu bahagian adunan biasa, satu lagi adunan masukkan serbuk koko dan kacau rata.
5.lengserkan loyang dengan butter dan sedikit tepung
6.masukkan adunan ke dalam loyang secara selang seli sehingga habis adunan
7.bakar dalam oven pada suhu 160°C selama 1jam. ikut keadaan oven masing2 yea..
siaapppp

haa senangkan? hehe..lupa pula nak snap pic yang dah siap..
oh ya..kat mana nak dapatkan mealshakes tu? saya letak mealshakes supaya nanti kek saya lebih gebuss dan sedaappp ade rasa milky skit hehe..berkhasiat ooo

nak melashakes? hubungilah saya..

AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
______________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

4 comments:

  1. boleh cuba nanti..thanks for sharing

    jemput singgah Blog MaisarahSidi.com :)

    ReplyDelete
  2. Wow menarik. Rahsia 7 keturunan biasa lebih sedap berbanding rahsia produk segera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah sedap dan mkist..boleh tahan sehingga 2 minggu dengan syarat jangan letak dalam bekas tertutup..letak bawah saji ok hehee

      Delete

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU