Monday 19 October 2015

10 TUGAS SUAMI PERLU LAKUKAN KETIKA ISTERI BERPANTANG, AGAR ISTERI TIDAK MEROYAN.

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Khas buat sang suami, ada yang buntu dan tidak tahu apa yang perlu di lakukan tatkala si isteri sedang berpantang? Tak tahu macam mana nak membantu si isteri yang sedang berpantang? Jom ikut panduan di bawah ini supaya si isteri tidak rasa terbeban, lebih-lebih lagi ketika berpantang sendiri di rumah tanpa bantuan ibu bapa mahupun pembantu rumah.  


TUGAS SUAMI KETIKA ISTERI BERPANTANG:

1) Sediakan air mandi isteri dan bayi

     Bukan susah pun, kalau tak tahu macam mana nak bancuh air tu, tolog sediakan air panas, air sejuk, tab mandi bayi dan peralatan mandian, itu pun sudah cukup memadai

2) Sediakan sarapan
     Ini juga perkara penting. Ibu berpantang lazimnya cepat lapar, boleh minta bantuan isteri untuk menu berpantang yang dia gemari

3) Bantu urus anak-anak yang lain
     Ini sangat diperlukan, lebih-lebih lagi jika kelahiran antara si abang an si adik adalah rapat. Masa inilah juga anak yang dah besar tu akan merengek, mungkin juga dalam tempoh penyesuaian tatkala menjadi abang atau kakak. Si ayah perlu bijak bermain dengan emosi mereka agar si ibu yang berpantang dapat emnumpukan sepenuh perhatian pada pemulihan diri dan juga pengurusan bayi yang baru lahir.

4) Sediakan / panaskan tungku
     So sweet kalau dapat buatkan yang ini. Kalau tak tahu macam mana, boleh minta bantuan tukang urut atau tanya saja encik 'google' hehehe

5) Bantu uruskan bayi
     Antara perkara yang boleh dibantu ialah seperti memandikan bayi, mencuci tali pusaat bayi, menukar lampin bayi dan lain-lain yang diperlukan. Lazimnya si isteri akan buat sendiri, cuma mungkin perlukan pertolongan.

6) Sedia keperluan isteri
    Nak sediakan apa heehee.. sediakanlah apa yang aptut seperti tolong ikat bengkung ke, tolong picit kaki ke, kadang-kadang si isteri dalam pantang ni perlu juga dimanja agar emosi sentiasa stabil dan gembira hehehe..

7) Cari tukang urut
    Yang ini senang, boleh tanya an bincang dengan isteri. Biasanya sebelum bersalin, si isteri mesti dah 'usha' tukang urut yang dirasakan sesuai. Jika belum ada, boleh bertanya jiran atau masyarakat setempat, Insyaallah ada yang membantu.

8) Bantu buat kerja rumah
    Haa, inilah masanya sang suami nak tunjuk skill pada isteri. Betapa hebatnya anda jika dapat menyelesaikan tugasan rumah dengan baik. Bukan itu sahaja, malahan si isteri tentu merasa bangga an gembira memiliki anda yang rajin membantu. Inilah yang di katakan sebagai susah senang bersama

9) Pastikan Isteri cukup tidur dan rehat
     Berpantang ialah proses pemulihan dalaman dan luaran bagi isteri. Biarkanisteri berehat dengan secukupnya. Tidak salah jika anda turut bersengkang mata menjaga bayi jika bayi bangun di waktu malam. Anda bapa yang hebat!

10) Sediakan makanan berpantang isteri
     Makanan berpantang juga sangat penting untuk memastikan si isteri cepat sembuh dan sentiasa sihat. Itu juga akan mempengaruhi pengeluaran susu untuk anak anda dan juga memastikan luka cepat sembuh. Anda juga perlu menyediakan vitamin untuk kesihatan isteri tatkala berpantang. Saya memilih shakklee untuk berpantang. Boleh berbincang dengan isteri mana yang beliau rasakan perlu.

Apapun, berbincanglah dengan isteri masing-masing apa yang perlu di bantu. Mungkin anda bekerja dan tidak mempunyai ruang untuk melakukan kesemua perkara ini, namun, anda boleh mencari 'pengasuh' untuk membantu menjaga isteri anda ketika berpantang. Perkhidmatan penjagaan ibu dan bayi dalam pantang ini banyak disediakan hari ini.


anda juga mungkin meminati:
set bersalin shaklee
6 tips kuruskan badan selepas bersalin
senarai keperluan bersalin ibu dan bayi
senarai menu resepi berpantang (ikan)

punca dan simptom meroyan
tiga kategori meroyan
tips elak meroyan

INGIN MENDAPATKAN SET BERPANTANG TERBAIK BUAT SI ISTERI?



Apa yang ada dalam set bersalin shaklee?

Add caption
Baiklah, saya perkenalkan set berpantang shaklee premium ni dulu dan saya huraikan satu persatu fungsi bagi setiap vitamin.


Apa kelebihan set berpantang shaklee berbanding set-set berpantang lain yang begitu banyak di pasaran luar sana?



===========
Boleh diamalkan terus walaupun dah habis berpantang. Malah, suami juga boleh mengambil supplement ini untuk kesihatan bersama. Boleh dimakan sejurus selepas bersalin walaupun anak jaundis.

TIDAK PERLU MAKAN JAMU LAGI KERANA:
ESP : (klik di sini)Memberikan tenaga yang berpanjangan, membantu memekatkan air susu badan dan membaiki sel-sel yang rosak semasa proses bersalin.
VITALEA :Multivitamin lengkap untuk memenuhi keperluan nutrisi dalam badan.
OSTEMATRIX : (klik di sini)Sumber kalsium yang baik untuk kesihatan tulang dan gigi, mengatasi masalah sembelit.
B-COMPLEX : (klik di sini)Menghasilkan sel darah merah dan melancarkan peredaran darah ke seluruh badan, mengurangkan stress dan menjadikan kulit wajah lebih berseri-seri.
VITAMIN-C :Menguatkan sistem imun dan menghasilkan kulit yang cantik dan sihat.
ZINC :Mempercepatkan penyembuhan luka luar dan dalam badan sert mengelakkan dari keguguran rambut.
ALFALFA: Bertindak seperti kacip fatimah moden. Membantu dalam pengecutan rahim serta bertindak sebagai 'milk booster'


Apa yang anda dapat selepas mengamalkan set ini?===============================- Badan semakin langsing
- Susu ibu meriah !! (supply & demand)
- Badan semakin bertenaga
- Tak sakit pinggang
- Bayi kenyang
- Ibu tidur lena
- Kulit semakin cantik
- Luka cepat sembuh
- Rambut kurang gugur
- Tulang & gigi kuat
- Kulit ibu semakin putih dan gebu


TAK NAK BELI SET PREMIUM NI? HANYA NAK SET ASAS? PUN BOLEH...
ANDA BOLEH PILIH BEBERAPA SET SEPERTI DI BAWAH:





TERDAPAT BEBERAPA PILHAN SET BERSALIN YANG BOLEH ANDA TENTUKAN MENGIKUT BAJET YANG ANDA TELAH PERUNTUKKAN. HARGA BOLEH DIBINCANG.



INGIN MEMILIKI SET BERPANTANG DARI SHAKLEE & MENGALAMI SENDIRI PENGALAMAN BERPANTANG YANG MENYERONOKKAN? SILA KLIK DI SINI UNTUK DAPATKAN SET BERPANTANG ANDA HARI INI:




hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
_________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

3 comments:

  1. Nice tips! Nanti dah kahwin boleh la ingat pesanan dari sini. Hihi

    ReplyDelete
  2. URUTAN TRADISIONAL@URUTAN RELAXING@URUTAN BTOLKN URAT2@URUTAN YONI@URUTAN BUAH DADA@URUTAN PERANAKAN@URUTAN PUSH UP@URUTAN PUNGGUNG@URUTAN BATIN 0183600511

    ReplyDelete

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU