Tuesday 12 April 2016

7 TIPS MUDAH ATASI MASALAH JERAWAT AGAR MUKA LICIN TAK BERKAWAH

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

MASALAH JERAWAT. Satu masalah 'global'. Berlaku pada segenap lapisan masyarakat. Tua muda kecik besar lelaki perempuan, semuanya tak berkecuali menhadapai masalah jerawat ni. Terdpat pelbagai faktor juga yang boleh menyebabkan berlakunya maslah jerawat. Mungkin disebabkan oleh muka berminyak, resdung, cara pemakanan dan sebagainya. Jom saya kongsi 7 TIPS MUDAH ATASI MASALAH JERAWAT AGAR MUKA LICIN TAK BERKAWAH


tips atasi jerawat

 7 TIPS MUDAH ATASI MASALAH JERAWAT


1) SENTIASA CUCI MUKA

- cuci dan bersihkan muka dari segala kotoran, paling kurang duaa kali sehari

2) GUNAKAN KRIM PELEMBAP

   -Pancaran UV yang terkena pada kulit wajah walaupun sedikit akan merosakkan struktur protein DNa. Justeru, bagi mengatasi keadaan ini, gunalah pelembap kulit wajah yang mempunyai pelindung sinaran UV setiap kali keluar rumah pada waktu siang

3) JANGAN SESEKALI MEMICIT JERAWAT

    - Memicit jerawat boleh memburukkan lagi keadaan kulit dan amat berisiko meninggalkan parut kekal. kalau nak picit juga, boleh ikuti 7 tips picit jerawat tanpa meninggalkan parut.

4) MEMAKAI BEDAK MUKA BERASASKAN MINERAL


5) ELAKKAN DARIPADA MENUKAR PRODUK PENJAGAAN WAJAH SECARA KERAP


6) MINUM AIR KOSONG SECUKUPNYA


7) AMALKAN PEMKANAN SIHAT DAN TIDK BERMINYAK


TIPS TAMBAHAN:


***** AMALKAN PENGAMBILAN VITAMIN YANG BETUL UNTUK MEMBAIKI SEL KULIT DARI DALAM


*****GUNAKAN PRODUK KECANTIKAN WAJAH YANG BEBAS PARABEN BEBAS MERKURI DAN BEBAS HIDROQUINON SERTA BERASAKAN BAHAN SEMULAJADI

( SET PENJAGAAN WAJAH NUTRIWHITE MEMENUHI CIRI-CIRI INI)
set nutriwhite shaklee

APA SUPLEMEN YANG BOLEH DIAMALKAN UNTUK MENDAPATKAN KULIT CANTIK DAN BEBAS CELA? (SELAIN PENJAGAAN LUARAN)

NAK TAK JADI MACAM KAKAK NI:



JOM KITA TENGOK, APA YANG AKAK NI PERKATAKAN:


Assalammualaikum...

Hai nama saya Asmida, saya berumur 30 tahun, anak pertama dari lima orang adik beradik. Saya sudah berkahwin dan kini menetap di Alor Setar Kedah.
.

OK dipendekkan citer, pada umur 30 tahun ini saya enjoy dengan
kesihatan optima hasil istiqamah dengan suplement semulajadi
Shaklee. Pejam celik, pejam celik dah 3 tahun saya mengamalkan vitamin Shaklee. Alhamdullilah memang tak pernah ke klinik atau hospital, farmasi jauh sekali.
.

Alhamdullilah dengan kesihatan yang Allah berikan, setakat hari ini
saya tiada masaalah kesihatan dalaman yang terok, selain masalah luaran iaitu masalah JERAWAT yang banyak di muka.
.

Saya memang bukan jenis suka mengunakan produk kecantikan atau krim-krim yang banyak dijual dipasaran sebab saya takot kulit muka semakin teruk. Saya cuma menggunakan pencuci sabun susu kambing untuk membersihkan muka dan compact powder jer bila kuar rumah.
.

Saya terjebak dengan vitamin Shaklee nie kerana saya selalu google tentang jerawat, banyak mengatakan sekiranya jerawat banyak ni badan kita banyak toksin dan perlu detoks. Detoks ada banyak jenis jadi saya memilih untuk detoks dengan vitamin sebab berbentuk tablets dan mudah untuk ditelan, jadi saya memilih vitamin shaklee untuk buang toksin dalam badan.
.

Sejak dari itu saya mengambil vitamin ALFALFA, VIVIX, VITAMIN C, GLA COMPLEX, GARLIC COMPLEX secara konsistent, bersama 3 liter air putih. Saya mengambil 10 biji Alfalfa, 6 biji Vitamin C, 2 biji GLA Complex dan 1 sudu tea Vivix dalam sehari.
.

Selepas 2 minggu pengambilan ia memang memberi kesan yang menakjubkan, jerawat berkurangan dan paling best dapat bonus lain iaitu badan semakin bertenaga, ringan tidak merasa letih dan paling best period teratur serta keputihan tiada.
.

Saya amat berpuas hati dengan kesan pengambilan vitamin dari Shaklee. Sehingga sekarang saya masih mengamalkan vitamin Shaklee untuk kesihatan yang berpanjangan. Vitamin ni bila sakit pun boleh diambil. Vitamin ni bukan ubat, ubat kita makan apabila sudah atau semasa sakit, tetapi vitamin perlu dan lebih baik diambil sebelum jatuh sakit.
.

Walaupun saya tiada sakit yang terok tapi saya perlu pelihara
kesihatan sebagai pencegahan supaya tidak sakit, Sebab bila dah sakit kita terpaksa bergantung dengan ubat. Bagi saya melabur untuk vitamin adalah lebih baik dari terpaksa melabur untuk menanggung kos hospital dan ubatan.
.

Alhamdulillah.. Yeahhhhhhhh sekarang saya bebas dari semua masalah kesihatan.

Sekian Terima kasih.

SERONOK KAN? 

NAK CUBA/ JOM, SAYA BERSEDIA MEMBANTU ANDA..


INI KATA MEREKA..APA PULA KATA ANDA?


DAPATKAN PENYELESAIAN MASALAH JERAWAT ANDA DENGAN SHAKLEE 

HARI INI

HUBUNGI SAYA SEKARANG, 


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR JUST SIGN UP HERE(then click join now)
PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

#shakleeMalaysia
#shakleeBrunei
#shakleeSingapore
#vivix 

_________________________________________________________________________


 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

1 comment:

  1. MASALAH JERAWAT. Satu masalah 'global'. Berlaku pada segenap lapisan masyarakat. Tua muda kecik besar lelaki perempuan, semuanya tak berkecuali menhadapai masalah jerawat ni. Terdpat pelbagai faktor juga yang boleh menyebabkan berlakunya maslah jerawat. Mungkin disebabkan oleh muka berminyak, resdung, cara pemakanan dan sebagainya. Jom saya kongsi 7 TIPS MUDAH ATASI MASALAH JERAWAT AGAR MUKA LICIN TAK BERKAWAH..
    tips atasi jerawat yang pertama........

    ReplyDelete

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU