Friday 6 March 2015

IKAN HARUAN CEPATKAN PROSES PENYEMBUHAN LUKA SELEPAS BERSALIN

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Ikan haruan secara umumnya diketahui akan fungsi dan keberkesanannya dalam mengubati luka-luka dalaman terutama kepada wanita selepas bersalin. Sejak turun temurun lagi amalan perubatan menggunakan ikan haruan telah digunakan untuk membantu menyembuhkan luka selain meredakan penyakit berkaitan kulit seperti radang, gatal-gatal dam sebagainya.



Populariti ikan haruan meningkat tatkala hasil penyelidikan mendapati dagingnya mengandungi asid Arachidonis yang mampu menyembuhkan luka dalaman dengan cepat di samping kaya protein serta asid amino yang diperlukan untuk pertumbuhan badan. Selain itu, kandungan logam seperti zinc nya juga amat bersesuaian dengan jumlah zinc yang diperlukan oleh badan manusia. Ikan haruan atau nama saintifiknya Channa striatus merupakan spesies air tawar karnivor yang dikategorikan sebagai antara haiwan popular di negara ini khususnya dalam bidang perubatan.
ikan haruan sering dijadikan sup dalam usaha penyembuhan luka

Kebaikan ikan haruan:

♥ Sumber protien yang baik (60% ~70%) iaitu asid amino dan rendah lemak yang yang dapat menyembuhkan luka dalam badan terutama bagi ibu-ibu yang baru melahirkan anak dan mereka yang menjalani pembedahan. Ia juga baik untuk merawat ulser dalam perut dan pesakit gastrik.

♥ Kaya dengam vitamin A yang membantu meningkatkan kesihatan mata, melembabkan kulit dan anti oksidan yang melambatkan proses penuaan.


♥ Mengandungi Glisin yang merupakan satu komponen penting kolagen dalam kulit manusia yang berperanan membantu pertumbuhan sel-sel baru, membaiki  penyembuhan luka dan mencantikkan kulit.


♥ Lendir yang terdapat pada ikan haruan yang mengandungi asid oleik danlinolik tak tepu iaitu kompenen utama lipid sepenuhnya.


♥ Mengandungi antiseptik berupaya mencegah pembiakan bakteria dan cepat menyembuhkan luka.


♥ Mengandungi asid arakidonik yang tinggi untuk membantu meningkatkan proses pembekuan darah apabila berlaku pendarahan dan pertumbuhan sel-sel baru.


♥ Mengandungi jumlah Zink yang diperlukan oleh badan.


SUSAH NAK MAKAN IKAN HARUAN UNTUK SEMBUHKAN LUKA?

Hehehe..sebenarnya, masalah ini juga diihadapi oleh saya, saya tak boleh nak 'telan' ikan haruan, actually bukan haruan je, rasanya most of ikan 'sungai' saya xleh makan sebab ade 'bau tanah' kan..

Sepanjang saya berpantang anak  ketiga, Zinc Complex Shaklee ini lah yang membantu saya dalam proses penyembuhan luka selepas bersalin. Ini kerana zinc merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. (saya masih mengamalkan zinc complex ni sehingga sekarang untuk elak rambut gugur juga)




Saya jadikan Zinc Complex Shaklee ni sebagai pengganti pati ikan haruan. Khasiatnya lebih kurang sama terutama dari aspek penyembuhan. Tapi bagi saya, ia lebih mudah, simple dan senang ditelan. Sebab itulah juga Zinc Complex merupakan salah satu item di dalam set bersalin Shaklee

Pengalaman saya menggunakan set bersalin Shaklee ni sangat berbeza dengan set-set bersalin lain yang pernah saya cuba sebelum. KETARA!MEMANG KETARA EFEKNYA BILA badan saya terasa lebih segar, luka jahitan cepat sembuh, susu meriah, anak sihat.

sharing..jemput tengok;


Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


NAK DAPATKAN ZINC COMLEX ATAU SET BERPANTANG ANDA?KLIK DI SINI:




P/S: BILA DAH DAPAT VITAMIN, HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKAN JADUAL MAKAN DAN KHIDMAT KONSULTASI PERCUMA YEA



#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA.

HUBUNGI SAYA SEKARANG!!
AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN
FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:


_________________________________________________________________ 
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU