Tuesday 30 June 2015

TIPS PENYUSUAN DI BULAN RAMADHAN YANG WAJIB DIKETAHUI OLEH IBU

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Ramadhan tiba lagi, bagi ibu-ibu menyusu, Bulan ini ibu2 perlu lebih 'struggle' untuk memastikan bekalan susu mencukupi untuk bayi. Disamping itu juga perlu memastikan badan juga sihat. Di sini saya kongsikan beberapa tips penyusuan di bulan ramadhan yang boleh di amalkan oleh ibu untuk memastikan badan tidak lesu seterusnya melancarkan pengeluaran susu.



TIPS UNTUK IBU MENYUSU DI BULAN RAMADHAN:


1. Pam susu sepert biasa. JANGAN skip sesi pam dan penyususan. Fahami dan amalkan betul2 konsep supply and demand. bo;eh baca tentang 21 tips tambah susu ibu di sini.

2. Ambil makanan berat dan kurma semasa sahur. Bagi saya, tiada istilah diet sewaktu menyusu hihi..Kan bila menyusu kita akan kehilangan banyak kalori, so, tiada masalahlah kalau mkn banyak kan..jangan sampa terlebih2 pula yea..

3. Ambil sumber protein dan kalsium secukupnya. Ini kerana ia adalah vitamin yang diperlukan oleh badan kita untuk mengekalkan kesihatan yang optima. Saya jenis yang tak suka minum susu, memang sejak dari kecil, Alhamdulillah, bila dah ada pil ostematrix ni, dapat membantu saya cukupkan keperluan kalsium. Untuk protein saya amalkan ESP shaklee..

4. minum air masak dengan banyak.Sekurang-kurangnya 2-3 liter dari lepas berbuka sehingga sahur.
5. Ambil buah-buahan dan makanan berkuah di malam hari. Buah yang saya paling suka ialah anggur, nenas dan tembikai, wajib diambil setiap malam hehehe

6. Banyakkan zikir dan doa agar ALLAH permudahkan urusan kita dalam menunaikan tanggungjawab menyusu. Hanya DIA yang berkuasa menghasilkan susu dan memeberi kecukupan dari segenap hal. Yakin Allah beri kecukupan rezeki untuk anak.
7. Ambil supplemen jika perlu. Ia membantu ibu lebih cergas sekaligus membantu merangsang penghasilan susu yang lebih berkualiti dan lebih juga dari segi kuantiti. Dr. Zubaidi Hj. Ahmad pun sarankan tau..hehe



jom kita tonton apa kata ibu hebat ni tentang 7 tahun pengalaman menyusu di bulan ramadhan:


Rahsia Menyusu Puasa Di Bulan Ramadhan from iReach HD on Vimeo.


LAGI......IBU MENYUSU DI BULAN PUASA PUN SUSU MENCURAH-CURAH..
testimoni lain, di sini.

Nak dapatkan set menyusu shaklee? boleh baca manfaat set penyusuan shaklee di sini. Boleh hubungi saya untuk dapatkan vitamin anda berserta khidmat rundingan percuma atau dapatkan set penyusuan di sini:


AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA.
___________________________________________________________________________________

Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU