Tuesday 7 July 2015

ISU: JANGAN BALIK KAMPUNG UNTUK BERJIMAT?KENAPA NAK BALIK JUGA?

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Viral terbaru di musim perayaan.. Jangan balik kampung untuk berjimat! WHAT SAY YOU? hehe.. Bagi saya lah, anak perantauan ni, macam mana sengkek pon kampung tetap nak balik! Saya rasa saya tak keseorangan dalam hal ini kan..kenapa nak balik kampung juga walaupun takde duit?


Kenapa nak balik juga kampung walaupun takde duit?

1. Nak jumpa mak ayah,adik beradik, sanak saudara! Bukan ke menziarahi saudara dan memanjangkan silaturrahim itu dapat memurahkan rezeki dan memnjangkan umur?. Paling penting mak ayah...tengok wajah mak ayah pon dah dapat pahala, inikan pula balik beraya, menggembirakan hati merka..

2. Raya hanya setahun 2 kali(aidilfitri dan aidil adha). Walaupun ketika cuti perayaan lain, cuti umum juga Kita tetap nak balik kampung kan..haish, xleh bayangkan duk di bandar time cuti!mati kutu weii

3. Release tension. Time cuti ni lah masa nak keluar dari hingar bingar kota, dan pulang ke desa, untuk berehat, cari ilham, sedut energy baru untuk kembali bertugas selepas bercuti. Bukan ke nanti akan jadi lebih produktif?

4. Dah memang ade banyak lagi cara lain nak berjimat, buknnya dengan melupakan keluarga..Kalau tak balik raya, mak ayah kecil hati, bukan saja x berkat hidup, bukan saja sengkek, malah boelh sengkek di Akhirat juga sebab dah jadi Anak Durhaka kan..NAUZUBILLAH..

5.Rezeki milik ALLAH..Kita tak tahu apa yang Allah dah sediakan untuk kita jangan berburuk sangka..lifr is easy, just move on.Insyaallah..

Cara nak berjimat ketika balik kampung:
1.  RANCANG perbelanjaan anda, kira siap2 bahagian duit raya, makan minjm, minyak dan sebagainya. Ikut kemampuan, jangan ikut nafsu atau cakap2 orang..

2. Mulakan perjalanan di waktu malam. Kenapa? Secara teorinya bumi mengecut pada waktu malam, jadi masa perjalanan akan menjadi lebih singkat. MINYAK dapat dijimatkan.


3. Bawa bekal semasa dalam perjalanan,anda jimat dan tak perlu makan di kedai2 yang pastinya akan lebih mahal. Kualiti masakan pun tak setanding yang dimasak kan.

4. Rancang perjalanan. Elak waktu puncak supaya dapat elak dari kesesakan trafik, sentiasa alert dengan info trafik terkini.

5. Doa agar perjalanan dipermudah. NIAT bermusafir kerana ALLAH. INSYAALLAH, DIPERMUDAH..

Jom balik kampung!!!!!!!



BEST KAN KALAU ADE EXTRA INCOME, SIDE INCOME, TAK PAYAH NAK FIKIR DUIT CUKUP KE TAK.SAH2 DAH ADE EXTRA, BOLEHLA BAGI LEBIH..
Nak cuba tak yes program ni?Boleh baca lanjut di sini. Dijamin tak rugi. Insyaallah halal lagi diberkati. Jom hubungi saya.

AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

                                        #KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA.


_________________________________________________________________________
 Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

2 comments:

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU