Monday 18 January 2016

5 PUNCA UTAMA JERAWAT DAN CARA MENGATASINYA

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA


Kehadiran jerawat pada wajah memang tidak disenangi wanita kerana rsa kurang selesa dan mencacatkan. Teruatamanya bagi wanita yang mementingkan penampilan wajah. Pelbagai produk akan di cuba untuk memastikn jerawat dihapuskan. Tak kurang juga yang akan memicit jerawat akibat terlalu geram. Saya pernah kongsikan 7 cara picit jerawat agar tidak berparut, boleh baca entry tersebut. Kali ini saya kongsikan 5 punca utama jerawat dan cara mengatasinya dari dalam.



Terdapat banyak punca terjadinya jerawat. Di sini saya hanya senaraikan 5 punca utama terjadinya jerawat.



1)Tekanan. 
Bukan semua orang akan timbul jerawat bila tekanan. Ini mungkin dari penghasilan minyak dan sebagainya.
Tekanan ada dua, sama ada emosi atau fizikal.
Tekanan fizikal: 
1.Exercise atau bersukan tanpa rehat yang cukup 
2.Tidur yang tidak mencukupi/tidur lewat/tidur tidak teratur 
3. Jadual seharian yang sangat ketat 
4. Merokok, pengambilan dadah
Tekanan emosi: 
1.Bimbang atau kerisauan yang berlebihan 
2.Buli 
3.Masalah hubungan rumah tangga atau kekasih 
4.Kerja /study yang banyak
5 PUNCA JERAWAT

2. ALAHAN PADA BARANGAN KOSMETIK TERTENTU
.
Alergic atau alahan apabila menggunakan kosmetik,foundation,cream muka baru atau pencuci muka baru yg ada bahan-bahan chemical tertentu yg tidak sesuai dgn kulit..Cara pembersihan make up yang tidak betul juga menyebabkan liang roma tersumbat.Pakaian yang ketat atau apa saja yang menutup liang minyak juga memberi masalah jerawat di kulit.


5 PUNCA JERAWAT
3. HORMON YANG TIDAK STABIL..
.
Apabila berlaku perubahan hormone seperti zaman baligh remaja, mengandung, datang haid ataupun menopause bagi wanita, jerawat akan timbul disebabkan hormone dalam badan,iaitu hormone androgen (testosterone) yang ada dalam badan lelaki dan wanita.Kebiasaannya seawal seminggu sebelum kedatangan period sehingga seminggu setelah habis period,jerawat akan mudah naik pada bila-bila masa. Ketidakstabilan hormone ini kadang-kala terkawal dan sekiranya tidak terkawal, masalah ini akan berlanjutan.Majoritinya adalah dalam belasan tahun dan awal 20 ‘an - 40 'an.Selain drpd itu,penggunaan pil perancang, ubat steroid, vitamin B12 juga menyebabkan perubahan hormon berlaku.


5 PUNCA JERAWAT
4. Faktor Genetik

FAKTOR GENETIK.
.
Jika anda pernah mendengar ibu bapa yang ada penyakit kencing manis, maka anaknya berisiko tinggi untuk mendapat penyakit yang sama. Senarionya sama dengan perkara ini, jika anda rasa anda jerawat berkaitan genetik, elok anda menjaga pemakanan dan mengambil ubat atau vitamin.

5 PUNCA JERAWAT
5. Toksin.

Jika kita tak pernah membuang toksin sejak pengambilan pemakanan yang tidak terkawal sehingga umur kita mencecah 30 tahun, bermakna dah macam-macam sisa toksin terkumpul dalam badan kita ni. Jika sistem semula jadi tubuh kita tak mampu untuk membuang toksin tersebut secara semula jadi, itulah yang akan menyebabkan kulit mudah kusam, berjerawat dan banyak lagi keburukan lain.


5 PUNCA JERAWAT


BAGAIMANA SHAKLEE BOLEH MEMBANTU? 


Untuk membantu menyelesaikan masalah jerawat dari dlaman, set jerawat shaklee perlu di amalkan. Set jerawat Shaklee bertindak dalam dua cara;


a) bantu pulihkan jerawat baru 

b) bantu pulihkan parut jerawat yang lama


SET JERAWAT SHAKLEE BANTU ANDA MENGHAPUSKAN JERAWAT DARI DALAM

nak jadi cantk seperti wanita ini? jom ikuti pengakuan beliau




ingin mencuba? boleh buat pilihan untuk mendapatkannya di sini:


hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

2 comments:

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU