Saturday 2 January 2016

CARA MENGAJAR BAYI MINUM SUSU YANG TELAH DIPERAH SEBELUM IBU MULA BEKERJA ELAK BAYI KELIRU PUTING

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Risau, dah nak mula bekerja, tapi bayi masih lagi belum di ajar menggunakan susu ibu perahan. Penyusuan ibu tidak perlu dihentikan walaupun ibu bekerja. Ibu perlu membuat lebih perancangan dan persediaan sebelum mula bekerja. Pekara yang paling penting adalah mempelajari bagaimana caranya untuk memerah susu ibu, mengamalkannya dan melatih bayi untuk mengambil susu itu. Boleh ikuti panduan mengajar bayi minum susu yang telah diperah agar bayi dan ibu tidak mengahdapi masalah.




Mengajar bayi minum susu yang telah diperah.
  • Anda dinasihatkan melatih bayi minum susu yang telah diperah 223 minggu sebelum anda kembali bekerja. Saya memulakan seawal hari ke-41 kelahiran. Walau bagaimanapun, ia bergantung pada keadaan bayi dan ibu

  • Gunakan jadual berikut sebagai panduan:
(bagi ibu yang bekerja waktu pejabat)

Masa Menyusu
Hari 1 - 3
Hari 4 - 6
Hari 7 - 9
Hari 10 - 13
Minum Pagi 7.30-9.00 pgSusu yang diperahSusu yang diperahSusu yang diperahSusu yang diperah
Minum Pagi 10.00-11.30 pgSusu ibuSusu yang diperahSusu yang diperahSusu yang diperah
Makan Tengahari 12.00 - 1.30 tghSusu ibuSusu ibuSusu yang diperahSusu yang diperah
Minum Petang 2.00 - 4.00 ptgSusu ibuSusu ibuSusu ibuSusu yang diperah
Source : Malaysian Breastfeeding Advisory Association

Hari 1-3 :Penjaga perlu memberikan susu yang diperah kepada bayi hanya pada waktu sarapan pagi. Seterusnya ibu susukan bayi dengan susu ibu.
Hari 4-6 :Penjaga perlu memberi susu yang diperah kepada bayi pada waktu sarapan pagi dan waktu minum pagi Seterusnya ibu susukan bayi dengan susu ibu pada waktu-waktu yang lain.
Hari 7-9 :Penjaga perlu memberi susu yang diperah kepada bayi pada waktu sarapan pagi, waktu minum pagi dan waktu makan tengahari. Seterusnya ibu susukan bayi dengan susu ibu.
Hari 10-13 :Penjaga perlu memberi susu yang diperah kepada bayi pada waktu siang dan ibu susukan bayi dengan susu ibu pada sebelah malam.

NOTE: Susu ibu perahan hendaklah diberikan oleh orang lain selain ibu. Samada penjaga@pengasuh, ayah, nenek, pakcik, makcik atau sesiapa sahaja yang bukan ibu kepada bayi. Ini adalah penting untuk mengelak kejadian "keliru puting"

BOLEH JUGA BACA:

masalah utama dalam penyusuan di sini
Baca tips tingkatkan pengeluaran susu ibu DI SINI, Tips legakan bengkak payudara DI SINI. Serta sebab kenapa susu berkurang DI SINI. Boleh dapatkan lebih testimoni DI SINI.
##################################################################################
saya adalah konsultan SHAKLEE yang menjadi pilihan anda
khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma disediakan secara berterusan.
hubungi saya untuk mendapatkan produk serta sebarang khidmat nasihat samada mengenai produk mahupun menjana pendapatan dari rumah.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU