Tuesday 23 February 2016

12 DIET / TABIAT PEMAKANAN YANG DAPAT MENENTANG KANSER

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

KANSER / BARAH bukan lagi perkara yang asing. Setiap hari ada sahaja kes baru yang melibatkan kanser dan angka ini semakin meningkat dari hari ke hari. Sebelum ini saya pernahbercerita tentang tanda-tanda awal kanser yang perlu diketahui agar dapat membuat pemeriksaan yang selanjutnya. Hari ini saya ingin berkongsi mengenai diet yang dapat menentang kanser yang saya baca dari buku KANSER yang ditulis oleh Dr. Bruce Miller D.D.S, C.NS.

elakkan 12 makanan penyebab kanser

Beberapa jenis makanan telahpun dikaitkan dengan penyebab kanser. Ia tidak menyebabkan kanser secara langsung, tetapi apabila pelbagai jenis kanser ditemui, makanan-makanan ini sering ditemui dalam diet mangsa mangsa kanser tersebut. Nyawa kita mungkin berada di mulut dan lidah kita!!.

AWAS!! HADKAN / SEKAT PENGAMBILAN BAHAN- BAHAN BERIKUT:

1. Elakkan atau kurangkan atau hadkan pengambilan daging merah. Anggapkan daging merah sebagai penambah hidangan, bukan hidangan utama.

2. Kulit ayam atau itik. Cari ayam kampung yang tidak diberi antibiotik/ hormon yang merangsang pertumbhan
ELAKKAN MEMAKAN AYAM YANG DISUNTIK HORMON 
3. Daging organ dalaman seperti hati, ginjal, otak, peparu dll.

4. Produk tenusu yang tinggi lemak

5. Makanan yang tinggi lemak tepu. Lemak tepu binatang menggalakkan kanser ovari dan payudara

6. Kurangkan atau elakkan sama sekali daging dan ikan yang dipanggang, digoreng, dibarbeku dan disalai. Jangan makan makanan yang hangus atau berminyak. Membakar atau memanggang dalam ketuhar adalah lebih selamat.

7. Makanan yang mengandungi perisa, pewarna, dan bahan pengawet seperti ikan masin, cencaluk, belacan, aar, buah-buahan yang dijeruk, makanan awetan dan semua makanan yang i proses atau di tinkan

8. Kurangkan pengambilan garam, kicap soya dan MSG. Hati-hai dengan garam yang tersembunyi dalam makanan. Sebaliknya, gunakan herba dan rempah ratus untuk memberi rasa pada makanan

9. Elakkan pemanis kimia, seperti sakarin dan siklamat
elakkan sakarin dan siklamat, pemanis tiruan
10. Jangan makan makanan yang telah berkulat.

11. Berhenti memakan gula. Kanser merupakan pemakan gula. Dengan mengurangka bahan makanan yang diperlukan oleh sel-sel kanser, anda boleh memperlahankan pertumbuhan kanser. 
"MENCUBA MENUMPASKAN KANSER SAMBIL MEMAKAN DIET YANG SENTIASA MENINGKATKAN GLUKOSA DARAH ADALAH SEPERTI MENCUBA MEMADAMKAN API YANG MARAK MEMBAKAR HUTAN DAN PADA MASA YANG SAMA MENCURAHKAN PETROL KE ATAS POKOK-POKOK ITU" Dr. Quilin (buku "beating cancer with nutrition).
aneka gula, pemanis merbahaya
12. Elakkan minyak memasak, marjerin dan produk-produk komersil yang berminyak dan mengandungi asid lemak trans (minyak yang dihdrogenkan atau separuh hidrogen).
lelemak marjerin
waaaaaaaaaaaaaaa...banyaknya yang perlu di hadkan, dan semuanya adalah apa yang kita ambil setiap hari.....

MULAKAN diet  sihat sekarang, cegah kanser dari terus menular. Sayangi diri kita, pastikan 'perisai' diri kita cukup untuk sihat sepanjang hayat.

APA YANG SHAKLEE BOLEH BANTU UNTUK MENCEGAH MAHUPUN MEMBANTU PESAKIT KANSER?
SET BARAH SHAKLEE

APA KATA MEREKA???
TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE:

TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE
TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE
TESTIMONI SET KANSER SHAKLEE

ITU KATA MEREKA..ITU PILIHAN MEREKA..
APA KATA ANDA..APA PULA PILIHAN ANDA?

hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA
__________________________________________________________________
  Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU