Tuesday 28 April 2015

SAYA TELAH MENGAMALKAN PEMAKANAN SEIMBANG, PERLUKAH SAYA MENGAMBIL SUPLEMEN LAGI?

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA 

Saya telah mengamalkan pemakanan yang seimbang, jadi saya tidak perlukan apa-apa suplemen lagi kerana badan saya telah mendapat zat dah khasiat serta mineral yang diperlukan oleh badan saya dengan secukupnya!. Alhamdulillah jika begitu. Anda memang tidak memerlukan sebarang suplemen lagi. Persoalannya, adakah anda benar-benar yakin apa yang anda makan itu betul2 dapat diserap oleh badan anda? Jom kita tengok kenapa saya kata kita masih perlukan suplemen walaupun telah mengamalkan pemakanan yang seimbang.


7 sebab kenapa kita perlukan suplemen:

1. kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan
2. badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya, nutrien hanya boleh didapati dari pemakanan

3. buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia lain.
4. Mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok

5. Rutin pemakanan kebanyakan manusia sekarang yang tidak hiraukan diet seimbang


6. Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan.


7. Kehilangan nutrien dalam makanan, terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera, masak terlalu lama dan sebagainya..
Haaaa anda tidak perlu lagi mengambl vitamin atau suplemen atau makanan tambahan jika 7 sebab di atas tiada kaitan dengan anda yea...

NANTI DULU!!!!!
Jika kita lihat hari ini, terdapat pelbagai lambakan produk makanan tambahan atau suplemen di pasaran. Ada juga sesetengah darinya digelar sebagai 'produk sampah' kerana tidak mendapat kelulusan dari pihak berwajib dan tidak kurang juga produk2 'haram' yang semakin berleluasa. Pun begitu, masih ramai di antara kita yang tetap menggunakan produk2 tersebut tanpa membuat soal selidik produk terlebih dahulu. Tak kurang juga yang terpaksa menanggung derita akibat tersalah guna produk. 

Ingin mencuba produk kesihatan yang SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESANAN SENTIASA MESRA ALAM? tentulah SHAKLEE jawapannya.. iNSYAALLAH, PRODUK KAMI BUKANLAH PRODUK "cap aayam'" ya.. JOM HUBUNGI SAYA..

#KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN


HUBUNGI SAYA SEKARANG!!
AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA.

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

1 comment:

  1. PERLU KE SUPLEMEN NI? SAYA DAH MAKAN SAYUR, IKAN, TENUSU, SEMUA2 LAH..SO, JANGAN NAK PROMOTE SUPLEMEN PADA SAYA OKEH!

    ReplyDelete

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU