Thursday 7 May 2015

5 TIPS URUS ANAK SAMBIL BUAT PERNIAGAAN ATAS TALIAN / BISNES ONLINE

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Kali ini saya nak kongsi 5 tips bagaimana kita dapat menguruskan anak dan dalam masa yang sama kita menjalankan perniagaan atas talian atau bisnes online yang kini menjadi trend serta pilihan ramai ibu-ibu di luar sana, termasuklah saya hihihi..


Sebelum tu, jom kita tonton dulu ape yang ibu hebat ni mahu kongsikan dengan kita:


Tips Urus Anak Sambil Berniaga Online from iReach HD on Vimeo.

Jadi, ada 5 tips utama yang dikongsikan sebagai tis untuk menguruskan anak sambil buat perniagaan atas talian/ bisnes online ni. Saya ringkaskan seperti berikut:

1. Jadikan gajet kita seperti barangan peribadi yang lain. Cara saya ialah tetapkan 'rules' dimana anak2 perlu mendapat keizinan kita dahulu untuk mereka bermain2 dengan gajet kita. dan ' no gajet' during school days hehehe..

2. Peruntukkan masa untuk mereka. Yang ini sangat penting supaya mereka mengetahui yang kita menyayangi mereka. Pada waktu 'quality time' ni, kita pastikan ia betul-betul untuk anak kita, tanpa gajet yea..hehehe..

3. Galakkan anak-anak bermain dengan permainan yang sesuai dengan usia mereka. Ini lebih baik untuk membina 'motor skills' mereka. Boleh je search kat encik google ape aktiviti yang sesuai untuk mereka.

4. Bawa anak berjalan-jalan di kala cuti sekolah. Betul, ini sangat perlu. Bukankah jauh perjalanan luas pemandangan heheh..Alaaa kalau weekend tu, boleh je prgi mane2 tempat, boelh balik hari kalau tak suka bermalam. Kalau cuti lama, boleh la langkah panjang skit hehehe.

5. JANGAN sesekali menganggap anak adalah kekangan dan bebanan atau alasan untuk jadikan kita seorang yang tidak berjya. Merekalah sumber rezeki, kekuatan, semangat dan inspirasi kita. Percayalah, anak2 kit tahu apa yang kita lakukan.Kita yang perlu tahu menguruskan masa kita agar tidak terganggu kan. p/s:Anak2 saya, especially si sulung saya (6 tahun) sudah kenal semua vitamin2 yang saya jual, sebab selalu bawa  mereka setiap kali picked up barang mahupun cod. Sanagt excited nak tahu tentang vitamin2 ni..hihhihi..

sekian.... itu sahaja, 5TIPS URUS ANAK SAMBIL BUAT PERNIAGAAN ONLINE. Jika kawan2 nak tambah lagi, boleh drop komen..msetiap orang mungkin berbeza caranya kan..

okeh..selamat beramal..semoga anda berjaya dalam bisnes yang anda ceburi..aamiin

KONGSI KEBAIKAN

#SEBAR KEBAHAGIAAN


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA.

HUBUNGI SAYA SEKARANG!!
AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT



ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

___________________________________________________________________________________
  Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU