Thursday 14 May 2015

10 MAKANAN YANG BAIK UNTUK KESIHATAN JANTUNG

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Selain dari senaman, makan juga memankan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan jantung. Jantung adalah organ yang berfungsi untuk mengepam darah ke seluruh bahagian badan. Jika jantung tidak sihat, maka seluruh fungsi anggota yang lain akan terjejas kerana darah yang membawa oksigen tidak sampai ke bahagian tersebut. Berikut disenarai 10 makanan yang baik untuk kesihatan jantung.


10 makanan yang baik untuk kesihatann jantung:

1.Makanan Beroat
Mulakan hari anda dengan semangkuk oat panas. Makanan ini kaya asid lemak omega-3, folat dan kalium. Selain itu,ia kaya dengan serat membantu menurunkan kadar kolesterol jahat LDL dan mencegah
pembentukan plak di dinding arteri.
2.Salmon
Ikan yang kaya asid lemak omega-3 ini efektif menurunkan tekanan darah dan mencegah pembekuan darah. Makanlah dua keping salmon seminggu. Ia mengurangkan risiko meninggal akibat serangan jantung hingga 33 peratus.
“Salmon mengandungi karotenoid astaxanthin, yang merupakan sebuah antioksida kuat,” menurut Stephen T. Sinatra, MD, penulis Lower Your Blood Pressure In Eight Weeks, health.com.
3.Avocado
Menambah lemak sihat ke dalam diet anda. Makanan yang kaya lemak tunggal tidak tepu ini mampu menurunkan kadar kolesterol jahat LDL dan meningkatkan kadar kolesterol baik HDL dalam tubuh.
“Avokat sangat baik.Makanan ini memungkinkan penyerapan karotenoid lain, khususnya betakaroten dan lycopene, yang sangat penting untuk kesihatan jantung,” menurut Sinatra.
4.Minyak zaitun
Minyak zaitun kaya akan lemak tunggal tidak tepu.Ia adalah pengganti baik bagi mentega.
5.Kekacang
Kacang-kacang seperti walnut dan almond .
6.Berries
Blueberries, raspberries, strawberi dan jenis beri lainnya kaya anti radangan.Berfungsi mengurangi risiko penyakit jantung dan kanser.
7.Kacang peas
Tambah pengambilan kacang peas, seperti kacang merah dan kacang hitam.
8.Bayam
Bayam kaya akan berbagai komponen sihat seperti lutein, folat, kalium dan serat.
9.Biji rami (linseed)
Biji rami kaya dengan serat dan omega-6.Pengambilan biji rami
dicampurkan dengan oatmeal.
10.Kacang Soya
Kacang soya membantu menurunkan kadar kolesterol karena rendah lemak.


Mencegah aalah lebh baik dan lebih 'murah' dari mengubati. Jom kita lihat apa yang Shaklee boleh bantu kita untuk mendapatkan jantung yang sihat. ikuti 4 langkah mudah di bawah:
Apa yang details 4 langkah tersebut? 
BETUL KE BERKESAN SET JANTUNG SIHAT NI?

testimoni:

haaaaa...tunggu apa lagi?
INGINKAN SUPLEMEN UNTUK MEMBANTU MENJAGA KESIHATAN JANTUNG?
Boleh huungi saya atau klik link di bawah:

P/S: BILA DAH DAPAT VITAMIN, HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKAN JADUAL MAKAN DAN KHIDMAT KONSULTASI BERTERUSAN SECARA EKSLUSIF DAN PERCUMA YEA

KONGSI KEBAIKAN

#SEBAR KEBAHAGIAAN


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA.

HUBUNGI SAYA SEKARANG!!
AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

KREDIT:HOMELIFESTYLE.COM

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU