6 SEBAB KENAPA PERLU PILIH SOYA ESP SHAKLEE SEBAGAI BEKALAN PROTIN BERBANDING SOYA JENAMA LAIN

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Soya merupakan salah satu sumber protin yang sangat popular di kalangan masyarakat kita. Soya juga boleh di hidangkan dalam pelbagai bentuk dan juga dijadikan produk lain, selain dari airnya yang sedap. Antara prouk soya ialah seperti taufu fah, tempe, kicap dan tauhu. Namun jika soya di proses dengan cara yang tidak betul, ia boleh memudaratkan. Di sini saya hanya ingin bercerita mengenai soya protin (esp shaklee) yang menjadiakan ia satu-satunya protin soya yang paling selamat, semulajadi untuk diamalkan berbanding produk soya yang lain. Jom kita lihat mengapa kita perlu pilih esp shaklee sebagai bekalan protin yang lengkap untuk badan kita.

esp shaklee

6 SEBAB MENGAPA PERLU PILIH ESP SHAKLEE

 SEBAGAI SUMBER PROTIN DAN PRODUK SOYA  
KITA!

ESP Shaklee bukan sekadar Soya, tetapi adalah produk soya yang terbaik!
.
Serupa macam kereta Ferrari lah. Ferrari bukan setakat kereta, tapi kereta paling laju. (*yeah, Buggati kereta paling laju. tapi tak ramai yg kenal Buggati tu binatang ape gamaknya).
.
Jadi, tak adil kalau ada yang nak samakan ESP dengan air kotak singgit ka, makan tauge ka, apa ka. Jadi, hari ini saya kan terangkan secara lebih terperinci mengenai #espshaklee

PERTAMA:

.ESP bukan produk yg dibancuh di belakang rumah. Tapi ia dimajukan oleh para saintis Shaklee; saintis tau, bukan Doktor PhD yang main beli tu.
.
Malah, kajian-kajian ini bukan setakat dijalankan oleh saintis Shaklee sahaja, tetapi juga oleh saintis diluar Shaklee (pihak ke-3). Dalam banyak-banyak syarikat nutrisi, Shaklee je yang berani mintak pihak ke-3 buat kajian ke atas unsur yang Shaklee gunakan dalam produk-produknya.
.
Syarikat lain takmo buat sebab takut kantoi secara klinikal

ESP SHAKLEE

 KEDUA.
.
Zaman sekarang banyak tanaman yang dah di ubahsuai secara ginetik. Contoh paling mudah, kita kacuk bunga biar nampak lagi cantek atau buah supaya lagi sodap.
.
Antara produk popular yang dah diubahsuai secara ginetik (GMO) ialah buah jambu batu, tembikai & anggur yang takde bijik.

Begitu juga soya. Produk-produk lain di pasaran banyak dah diubah secara ginetik. Genetik mereka diubah supaya kurang risiko diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyok & sedap di makan.
.
Risiko menggunakan produk-produk GMO ini ialah unsur makanan yang dimakan dah bukan yang semulajadi lagi dah; struktur berbeza, dah terdedah kepada racun pestisid, menyebabkan alergi/kanser, etc.
.
Tapi ESP dibuat drpd soya bukan GMO aka asli. Setiap satu tin ESP diproses drpd 30kg soya.
.
NAK SETIN ESP KE NAK 30 KG SOYA??


ESP SHAKLEE


.KETIGA:


.Badan kita perlukan protin untuk pembinaan sel yang sihat. pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan macam-macam kanser kepada tubuh badan.
.
Unsur protein terdiri daripada 21 jenis asid amino;
.
.(1) 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid & dihasilkan oleh badan kita
.(2) 9 lagi dinamakan essential amino acid & HANYA boleh didapati daripada makanan yang kita makan (badan kita takkan boleh hasilkan protin-protin ini)
.
semua 9 nama essential acid amino ni korg boleh tengok kat tin ESP.
.
Dalam pasaran dunia, takde satu produk pun yang mampu membekalkan kesemua 9 essential amino acid ni; KECUALI ESP. Sampai sekarang pun, ESP adalah satu-satunya produk yang mengandungi SEMUA essential amino acid ni.


ESP SHAKLEE

 KE EMPAT:
.
.Dalam 100g daging yg kita makan, mungkin cuma ada 10g saja kandungan protin yg ada. Selebihnya “hampas”.
.
Kenapa hampas?
.
Sebab makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yg tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak.
.
Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam & diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan.
.
Tapi, protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti & kekal berkesan pada tubuh.

ESP SHAKLEE
 KE LIMA:
.
ESP mmg TIADA kolestrol sbb ia dihasilkan drpd tanaman. Pesakit darah tinggi ke xde masalah nak makan ESP.
.
ESP juga takde asid urik, sebab asid urik ni hanya datang daripada badan, bukan makanan. Jadi, pesakit gout pun boley guna ESP.
.
Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam & diserap oleh badan. Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protin drpdnya sebanyak & secepat mungkin.

ESP SHAKLEE
 KE ENAM:
.
ESP ni low GI. Maksudnya ia ditukar kepada glukos & tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

Perasan x, kalau kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai & nasi lemak ni High GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan high GI macam ni juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia buat kandungan gula dalam badan mereka tak stabil.

Tapi ESP ni low GI.

Kalau makan pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan makan/kalori, ia bantu kita kuruskan badan.

Juga sebab ESP ni low GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka

ESP SHAKLEE

ESP SHAKLEE PILIHAN SAYA DAN JUGA PILIHAN KITA SEMUA.. SEBAB ITULAH ESP SHAKLEE MERUPAKAN ANTARA PRODUK HOT SHAKLEE SELAIN VIVIX. 

SIAPA YANG PERLU AMBIL ESP NI?

SIAPA YANG PERLUKAN ESP SHAKLEE?

SAYA, DIA AWAK DAN AWAK..KITA SEMUA PERLUKAN ESP!

ITU KATA MEREKA..ITU PILIHAN MEREKA..
APA KATA ANDA..APA PULA PILIHAN ANDA?

hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara ekslusif dan percuma serta tips pengambilan vitamin yang betul.


AYUADYANI

sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

#KONGSI KEBAIKAN


#SEBAR KEBAHAGIAAN

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.

PENGEDAR SHAKLEE PILIHAN ANDA
                                                       
"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA

#shakleeMalaysia
#shakleeBrunei
#shakleeSingapore
#vivix


____________________________________________________________________
  Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

9 CARA KELUARKAN KAHAK BAYI DAN KANAK-KANAK SECARA SEMULAJADI,MURAH DAN BERKESAN

7 PERSIAPAN MANUSIA UNTUK MENGHADAPI DATANGNYA KEMATIAN.

SAYA SAYANG SAYANG-SAYANG SAYA/DOA ANAK SOLEH