Monday 20 October 2014

APA ITU PROTEIN? PENTINGKAH PROTEIN? MACAM MANA NAK DAPATKAN PROTEIN YANG MENCUKUPI?

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA


APA ITU PROTEIN?

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormone manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan ptotein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalamsistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman,masalah penghasilan darah dan hormone, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian. Apa yang ESP SHAKLEE (SINI) boleh bantu anda untuk mendapatkan protein yang mencukupi?

TAHUKAH ANDA?

SATU HIDANGAN ESP SHAKLEE ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging,4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
Manfaat utama ESP SHAKLEE
1)      AWET MUDA- asid amino penting untuk membina otot, kuku, darah, rambut, organ,kulit, kelenjar dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda
2)      BAIK UNTUK HORMON- kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya sama dengan hormone wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol,mencegah osteoporosis dan sakit jantung
3)       BAIK UNTUK PROSTAT- genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovary, menopaus dan pembesaran prostat.
4)      KULIT REMAJA- merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
5)      PEMBEKAL TENAGA- Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sitem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migraine, imsomnia dan tekanan
6)      MEMBAIKI PIGMENTASI- membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

7)      MEMBAIKI MEMORI- meningkatkan kualiti memori, vitality, dorongan seksual dan rangsangan




ANTARA TESTIMONI ESP: (KLIK DI(SINI) )













BERMINAT UNTUK MENCUBA?
DAPATKAN KHIDMAT RUNDINGAN SECARA EKSLUSIF DAN PERCUMA.

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU