Saturday 9 May 2015

MAKAN MINYAK IKAN ELAK OTAK JADI MENGECIL

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Haish!BOLEH KE OTAK JADI KECIL?Bukan otak yang kecil tapi jisim otak yang mengecut.. Umum mengetahui, minyak ikan merupakan salah satu pemakanan minda yang sangat baik untuk perkembangan otak.Terdapat pelbagai fungsi dan manfaat minyak ikan. Tak kiralah dewasa atau kanak-kanak.Apa faktanya?


Menurut kajian, orang dewasa yang memiliki kandungan asid lemak omega 3 serta vitamin B, C, D dan E yang tinggi dalam darah didapati boleh berfikir dengan lebih baik. Saiz otak mereka juga lebih besar.
Sebaliknya, orang dewasa dengan lemak trans yang tinggi mendapat keputusan yang kurang memberangsangkan dalam ujian berfikir berbanding kumpulan yang kandungan lemak tidak sihat mereka rendah. Kajian terbaharu itu turut merumuskan bahawa golongan terbabit mengalami masalah pengecutan saiz otak.
waaaaa takutnya... kita selalu amalkan lemak trans ni kan..

“Pemilik kandungan vitamin yang banyak itu memperlihatkan fungsi kognitif yang lebih baik dan mempunyai otak yang lebih besar,” kata pengkaji dari Jabatan Neurologi, Universiti Kesihatan dan Sains Oregon di Portland, Amerika Syarikat, Gene Bowman.

Penemuan yang disiarkan dalam jurnal Neurology itu mendapati mereka yang memiliki kandungan tersebut dalam kuantiti yang lebih menunjukkan keupayaan menyelesaikan masalah yang lebih baik.

Sebahagian pengecutan dan pengecilan otak adalah disebabkan oleh faktor penuaan. Namun, banyak kes pengecilan otak berkait rapat dengan masalah mental dan penyakit Alzheimer.

Penyelidik menemui bahawa vitamin tersebut memberi kesan yang besar dalam aspek berfikir dan ia bekerja dengan cara yang berbeza di dalam otak.


Asid lemak omega 3 yang bersumberkan makanan seperti ikan salmon atau suplemen minyak ikan seperti OMEGAGUARD pula menunjukkan hubung kait dengan fungsi eksekutif otak yang lebih baik. Minyak ikan yang baik mampu mengurangkan gejala penyakit kemurungan (depression) dan nyanyuk (Alzheimer)

PERSOALANNYA..KENAPA PERLU PILIH SHAKLEE OMEGA GUARD? kan banyak lagi minyak ikan lain di pasaran.. ok.. cuba tengok ilustrasi di bawah:

OPPPPPSSSSSS!!!!!
Pastikan yang dipilih itu adalah MINYAK IKAN, bukan LEMAK IKAN yea..


APA LAGI KHASIAT LAIN OMEGA GUARD NI?


SIAPA LAGI YANG PERLU AMALKAN OMEGA GUARD NI?


OOOOOOO.....
MAKNANYA, kita semua perlukan omega guard ni kan.. nak lah beli shaklee omega guard ni.. jom hubungi saya jika anda berminat untuk mencuba.. atau boleh terus klik link di bawah:


P/S: BILA DAH DAPAT VITAMIN, HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKAN JADUAL MAKAN DAN KHIDMAT KONSULTASI BERTERUSAN SECARA EKSLUSIF DAN PERCUMA YEA

KONGSI KEBAIKAN

#SEBAR KEBAHAGIAAN


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..MODAL SERENDAH RM75  PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA.

HUBUNGI SAYA SEKARANG!!
AYUADYANI
sms@whatsapp@telegram 0147375771
FB: R.U ADYANI AB RAHMAN

FP:3D HEALTH&BEAUTY SUPPLEMENT
INSTAGRAM: 3D_HEALTH_N_BEAUTY_SUPPLEMENT

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN:KLIK DI SINI.
_________________________________________________________________ Saya adalah pengedar shaklee bandar country homes, bandar tasik puteri, rawang, selayang, gombak, batu caves, selangor, kota bharu,kelantan.Pengeposan seluruh Malaysia.

1 comment:

  1. HAAA, JANGAN TAK TAHU YAA.... OTAK KITA NI BOLEH MENGECUT, SEBAB TU LAH ASYIK TERLUPA, HILANG FOKUS TAU..TAKUTTTTT NYAAAA.... JOM BACA APE YANG DI KONGSI OLEH ARTIKEL INI.

    ReplyDelete

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU