Friday 7 November 2014

KISAH CINTA PERTAMA SAYA BERSAMA SHAKLEE

ASSALAMUALAIKUM W.B.T&SALAM SEJAHTERA

Hari ini saya nak cerita kisah cinta saya, bagaimana detik-detik pertemuan saya dengan SHAKLEE. Sebelum tu saya nak kenalkan diri saya dulu..

Nama saya Noradyani Binti Ab. Rahman. Panggilan manja keluarga Kak Long. untuk kawan-kawan, Ayu (jangan tanya kenapa)  sebab panjang nak cerita. kena buat entry lain hehhe.. Ada juga kawan2 yang panggil saya ummi 3D. Telah berkahwin dan dikurniakan 3 cahaya mata penghuni syurga. MUHAMMAD DANISH DARWISY 5YO, NUR DAMIA FAQIHAH 3YO, MUHAMMAD DARIS FIRAS 10MO. Nama anak saya ni lah yang saya gunakan sbg nama blog heheh...Kalau boleh, semua benda nak abadikan dengan nama anak. 

TADAAA.. NI LAH 3 BUAH HATI PENGARANG JANTUNG SAYA DAN SUAMI.. =]
R.u. Adyani Ab Rahman


Alkisahnya.. sebelum ini, saya dan suami cukup TAK SUKA dengan bisnes. lebih2 lagi MLM.huh! memang rimas betul sbb kami selalu dikejar oleh kawan2 yang jual macam2 tak kurang juga yang menawarkan keuntungan yang berlipat kali ganda. Pernah dengar tentang Shaklee, tp tak tau yang shaklee ade jual supplement sbb mind set dah di kaburkan oleh bisnes2 MLM yang lain. 

Cuma, ape yang menariknya, semasa mengandungkan anak ke-3, tahun 2013, saya mengalami pelbagai masalah alahan, antaranya Bleeding, Epistaxis, Migrain, memang selalu ulang alik berjumpa doktor pakar di klinik pakar yang berbeza2. sampai dah jemu nak makan ubat. Tapi ku gagahkan juga demi anak yang dikandung. Dalam hati terdetik, mungkin juga kerana usia dan menginjak angka 3 di depan menyebabkan segala fungsi tubuh dah semakin menurun. 

Entah bagaimana, dalam tempoh kehamilan, ade seorang kawan sekolah lama 'post' tentang shaklee di group whatsapp. saya cuba bertanya dan beliau memberi respon dengan baik dan membuatkan saya yakin untuk mencuba, namun saya masih takut untuk mencuba set kehamilan,(masih xde ilmu yang cukup) tetapi saya berazam untuk mencuba set bersalin.

INI SET YANG SAYA GUNA (SET PREMIUM)



Tiba masanya, saya melahirkan, berpantang di kampung, dan kawan saya yang juga SID itu tadi (doktor gigi tau) memberikan saya set berpantang optimum. Alhamdulillah! Saya sangat suka, luka cepat sembuh,badan tak lesu, susu meriah. Saya terus jatuh cinta! kenapalah saya tak jumpa benda ni awal2! eh, dah mmg takdir kan... dalam masa yang sama, mak saya mengadu sakit-sakit lutut, jadi SID saya juga mengesyorkan mak saya untuk makan set sendi sihat yang terdiri daripada OMEGA GUARD, ADVANCED JOINT HEALTH TABLET, dan OSTEMATRIX. suka betul mak saya bila dapat merasai perbezaannya dalam masa seminggu. (sampai sekarang masih mengamalkannya).

Balik kepada cerita saya.. Bila dah best guna set berpantang, saya mencuba set menyusu dan set diet sihat untuk ibu menyusu (maklumla, anak da 3,takut naik spare tyre), ALHAMDULILLAH, saya dapat mengumpulkan stok susu ibu untuk anak saya sebnayak (2500 oz) penuh deep freezer, dan dalam masa yang sama, adik saya yang baru habis pantang juga berminat untuk mencuba set berpantang shaklee, so, kami order lagi... haaa part ni best..bila da banyak yang nak di order, SID saya mencadangkan saya agar mendaftar keahlian. Katanya, saya layak untuk dapat keahlian free..(nak tahu macammana nak dapat keahlian free,kena hubungi sayalah)heehhe
Kata SID saya tu juga, saya akan dapat beli vitamin2 ni dgn harga yang lebih murah. O.k.. saya pun ikutlah.. kata kawan kan..hehehee...

INI SET YANG MAK SAYA CONSUME



PART NI PUN BEST..BILA SAYA DAH DAFTAR AHLI, BULAN BERIKUTNYA, SAYA DAPAT BONUS CASH!!...aiyakkk... macam tak percaya lak..hehehe...tapi masa tu xtau lak yang buat bisnes shaklee ni semudah A,B,C,D,E,F,....Z.. dan masa tu saya blur lagi, xpernah ada pengalaman buat bisnes hehee..

Saya mula serius berkongsi kebaikan shaklee ni apabila memulakan kerja selepas berpantang, hehehe.. sebab? kawan-kawan cakap saya selim melim, kulit gebus dan berseri kihkihkih..mula laa kembang setaman..so, bila ditanya apa yang saya guna, saya share lah,....rupanya ramai yang dah tau dan mereka memang guna..secara tak langsung, bila saya cakap saya da register ahli, mereka terus jadikan saya SID mereka..hehhe.. bila dah buat ni...rasa seronok laa... sape tak seronok wei..untung runcit dapat, bonus tengah-tengah bulan pun dapat..hehhehe..

sekarang, saya masih lagi mengamalkan suplemen dari shaklee ni.. untuk saya ESP. VITA LEA, B-COMPLEX, OSTEMATRIX, OMEGA GUARD, HERB LAX, LECITHIN,ZINC COMPLEX, ALFALFA,
Untuk anak, OMEGA GUARD, MEALSHAKE.


HAAA banyak kan, sampai ade kawan2 yang datang rumah, tengok vitamin saya, mereka kata saya taksub pada shaklee..hehehee.. tak kisahlah, janji saya dapat berikan yang terbaik untuk anak2 dan keluarga saya. dan ALHAMDULILLAH, rekod cuti saya untuk kerja tahun ni cemerlang..MC satu hari je setakat hari ni, tu pun sebab keracunan makanan, masa bulan puasa, salah beli di bazir ramadan heeh...pastu plak cuti 2 hari jerkk sepanjang tahun sebab anak (baby) demam. ALHAMDULILLAH..

Bermula hari itu, saat itu, saya berazam untuk membantu lebih ramai orang dalam menjaga kesihatan yang tidak ternilai harganya. SHAKLEE adalah pilihan yang paling tepat...selain dapat menjaga kesihatan, kita juga dapat menjana pendapatan sampingan yang boleh mmebawa kepada pendapatan utama, di temukan dengan orang-orang yang positif dan ingin berubah, apat mencuba pelbagai benda baru, seperti webinar dan berblog (saya buta IT) hehhe

KELUARGA BAHAGIA SAYA

SAYA UMUMKANNNN..SAYA ADALAH SID SAH SHAKLEE(1106868) YANG TEPAT UNTUK ANDA HUBUNGI. SAYA COVER AREA BANDAR COUNTRY HOMES, BANDAR TASIK PUTERI, RAWANG, SELAYANG,GOMBAK, BATU CAVES DAN KOTA BHARU, PENGEPOSAN SELURUH MALAYSIA.

  ANDA BOLEH MENGHUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN SEBARANG MAKLUMAT ATAU PERKONGSIAN ATAU RUNDINGAN SECARA PERCUMA
JOM JANA PENDAPATAN BERSAMA SAYA. ANDA AKAN DIBANTU OLEH AHLI KUMPULAN KAMI DAN KAMI AKAN BONGKAR KEAJAIBAN GROUP OSF! KAMI USAHAWAN OSF! 



#KONGSI KEBAIKAN
#SEBAR KEBAHAGIAAN


WASSALAM

No comments:

Post a Comment

PELUANG BISNES DROPSHIP UNTUK PELAJAR MODAL RM 35 SAHAJA

https://youtu.be/J-Xpoz6gKzU